Sökning: "Åsa Sand"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden Åsa Sand.

  1. 1. Nursing-Related Qualities, Personality and Work Satisfaction : Assistant Nurses in a Ten-Year Perspective

    Författare :Åsa Sand; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; personality; defence mechanisms; work satisfaction; discomfort; Social psychology; Industrial psychology; non-verbal communication; Nurses; empathy; Arbetspsykologi; Socialpsykologi; industripsykologi;

    Sammanfattning : The personalities and qualities of nursing personnel are considered to be of great importance for their interactions with patients and may also influence work satisfaction. The aim of the thesis was to explore the extent to which different personal qualities and personality factors, with a possible effect on motivation, professional conduct, and coping with anxiety, are represented in a group of assistant nurses (in Swedish undersköterskor), and how these qualities are related to nursing competence and long-range work satisfaction. LÄS MER

  2. 2. Spindeln i klistret : Den kliniska praktikens betydelse för utveckling av yrkeskompetens som sjuksköterska: en etnografisk-fenomenografisk studie

    Författare :Åsa Lindberg-Sand; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; conceptions; contextual analysis; nursing competence; supervision; Clinical nursing education; Psychopedagogy; Pedagogisk psykologi;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate the role of clinical experience in the acquisition of professional competence during education and training in nursing. Competence is given a relational interpretation. LÄS MER

  3. 3. Critical Thinking in Scholarship: : Meanings, Conditions and Development

    Författare :Eva Brodin; Lennart Svensson; Åsa Lindberg-Sand; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; critical thinking; scholarship; higher education; hermeneutic phenomenology; epistemology; educational philosophy; history of philosophy; Education; Pedagogik; Theory of science; Vetenskapsteori; Pedagogik; Pedagogics; Pedagogy and didactics; Phenomenology; Hermeneutic Phenomenology; Higher Education; Critical Thinking; Scholarship; Fenomenologi; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of critical thinking in scholarship as regards its meanings, conditions, and development using a hermeneutic phenomenological approach. This exploration takes its departure in ancient Greece, following a historical movement of the phenomenon up to present day perspectives on critical thinking, revealing a range of different meanings and conditions. LÄS MER

  4. 4. Akademisering av specialistsjuksköterskans utbildning i Sverige : Spänningsförhållanden med anledning av  utbildningsreform i enlighet med Bologna

    Författare :Lena German Millberg; Joakim Öhlén; Linda Berg; Gun Nordström; Åsa Lindberg-Sand; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Action Research; Clinical Nurse Specialist; Curriculum; Education Nursing Masters; Grounded Theory; Higher Education; The Bologna Process; Postgraduate Degree Projects.; Nursing Science; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Licentiatavhandlingens övergripande syfte var att studera konsekvenser av ökad akademisering och akademiskt lärande inom Svensk specialist-sjuksköterskeutbildning efter genomförande av ny utbildningsreform enligt Bologna.Bakgrund: Specialistsjuksköterskor förväntas i dagens hälso– och sjukvård att kunna bedriva en patientsäker och evidensbaserad vård, vilket kräver akademisk kompetens. LÄS MER

  5. 5. Ta plats : Plats-specifika spel i dialog med feministisk teknovetenskap

    Författare :Annika Olofsdotter Bergström; Pirjo Elovaara; Åsa Ståhl; Monica Sand; Blekinge Tekniska Högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; site-specific games; playable cities; feminist technoscience; playingdesign; intra-action; care; touch; Plats-specifika spel; spelbara städer; feministisk teknovetenskap; spelandekropp; spelandedesign; intra-aktion; omsorg; beröring; Technoscience studies; Teknovetenskapliga studier;

    Sammanfattning : Min utgångpunkt för den här avhandlingen är att undersöka hur ett spelande som utgår från spelarnas fysiska kroppar och publika platser kan få betydelse i städers vardagsliv. Jag utgår ifrån att den fysiska platsen och spelarens kropp får för lite uppmärksamhet i plats-specifika spel. LÄS MER