Sökning: "Åre"

Visar resultat 11 - 14 av 14 avhandlingar innehållade ordet Åre.

  1. 11. En lösning som söker problem : Hur och varför lokala IT-policyer utvecklas i landsbygdskommuner

    Författare :Elin Wihlborg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; usage of Information and Communication Technologies ICT ; ICT-policy; local policy-processes; time-geography; Pocket of Local Order; local enthusiasts; policy network; local agenda; public buildings for ICT -activities; Informationsteknik; Lokalförvaltning; Datorer och databehandling; Kommunal förvaltning; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : Information and communication technology (ICT) is regarded as an increasingly important factor of change. Geographically peripheral areas are said to gain most by using ICT, since it could make people feel that they are closer to the centre of society. LÄS MER

  2. 12. Inversion of Magnetotelluric Data Constrained by Borehole Logs and Reflection Seismic Sections

    Författare :Ping Yan; Thomas Kalscheuer; Laust Pedersen; Maria Garcia Juanatey; Andreas Junge; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Magnetotellurics; constrained inversion; borehole logs; seismic; COSC; Alnö alkaline and carbonatite; airborne VLF; Geofysik med inriktning mot fasta jordens fysik; Geophysics with specialization in Solid Earth Physics;

    Sammanfattning : This thesis presents two new algorithms for doing constrained Magnetotelluric (MT) inversion based on an existing Occam 2D inversion program. The first algorithm includes borehole resistivity logs as prior information to constrain resistivity directly in the vicinity of boreholes. LÄS MER

  3. 13. Konsumtionsbeteende och sociala identiteter : om samspelet mellan konsument, subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål i friåknings- och downhillcykling

    Författare :Helena Lindahl; Agneta Marell; Jessica Eriksson; Helene Brembeck; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Konsumtionsbeteende; sociala identiteter; konsument; subkultur; upplevelserum; konsumtionsföremål; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om och skapa en ökad förståelse för hur konsumenter skapar och uttrycker sociala identiteter i samspel med subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål. Tidigare forskning om konsumtionsbeteende och sociala identiteter har i många fall fokuserat på antingen den enskilda konsumenten, gruppen (subkulturen), upplevelserummen eller konsumtionsföremålen eller i bästa fall kombinerat två av dimensionerna. LÄS MER

  4. 14. Destinationsmarknadsföring : en studie av turism ur ett producentperspektiv

    Författare :Yvonne von Friedrichs Grängsjö; Lars-Johan Lindqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; tourism; destination marketing; relationships; network; co-operation; competition; norms; Marknadsundersökning; turism; marknadsföring; företagssamarbete; marknadsanalys; marknadsforskning; platsmarknadsföring; Business Administration; företagsekonomi; Business studies;

    Sammanfattning : The analysis of the marketing of a tourist destination brings into question quite different issues than those that apply to a single company. The marketing of a tourist destination demands the participation of many stakeholders, because of the complexity of the tourist product and the fact that the production and the consumption of the product both take place at the destination. LÄS MER