Sökning: "Å. Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden Å. Gustafsson.
1. Försoning : ur ett vårdvetenskapligt perspektiv
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte var att ur ett vårdvetenskapligt perspektiv belysa försoningens innebörder i förhållande till människans hälsa och lidande. Valet av perspektiv grundar sig på vårdvetenskapens ställningstaganden i relation till hälsa och lidande. LÄS MER
2. Att konstruera en uppslutning kring den enda vägen : Om folkrörelsers modernisering i skuggan av det östeuropeiska systemskiftet
Sammanfattning : This thesis is about some Swedish organizations that are connected to the labour movement and their actions to cope with the new hegemony around market liberalism. After the fall of the Soviet Union in the early 90-ties, the liberal order, meaning market economy and democracy reduced to the election of elites, has become totally domineering both in the western and in the former communist world. LÄS MER
3. Synthesis and Structural Characterization of Copper(I) Complexes with Hard Donor Ligands
Sammanfattning : Syntheses and crystal structures of nine new copper(I) complexes and one novel mixed-valence copper(I/II) complex are reported: two homoleptic phenoxides and eight complexes with N-donor ligands. The copper(I) and the copper(I/II) phenoxide complexes have been prepared by reactions between mesitylcopper(I) and 2-allyl-6-methylphenol in toluene. LÄS MER
4. Restaurant meal experiences from customers' perspectives : a grounded theory approach
Sammanfattning : The purpose of this doctoral dissertation has been to increase the knowledge of customers’ view on relation to commercial restaurant meals and thereby to increase the knowledge within the restaurant industry about customers’ perspectives about meals. The dissertation is based on four studies of customers’ meal experiences in á la Carte restaurants in Norway. LÄS MER
5. En lektion i gemenskap : Ordning och (o)reda bland lärare i Malmö och Marseille
Sammanfattning : Denna etnografiska studie tar sin utgångspunkt i ett jämförande fältarbete bland lärare på högstadieskolor i två sydligt situerade storstäder i Europa: Malmö i Sverige och Marseille i Frankrike. Studiens fokus ligger på hur lärare begripliggör och brottas med sitt uppdrag att forma och fostra ”goda” medborgare för en nationell gemenskap och sammanhållning. LÄS MER