Sökning: "värdeskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 60 avhandlingar innehållade ordet värdeskapande.

  1. 1. Värdeskapande kreditgivning : kreditriskhantering ur ett agentteoretiskt perspektiv

    Författare :Anders Bäckström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande produktutveckling i tjänsteintensiva företag : en kvalitativ och vardagsorienterad studie om produktutvecklingsarbete i en era när kunder i allt högre grad betalar för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter

    Författare :Karin Dahlström; Evert Gummesson; Jan Mattsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Produktutveckling; tjänsteutveckling; tjänsteintensiva företag; värdeskapande; service management; kvalitet; kunskap meningsskapande; tjänsteinnovation; Business Administration; företagsekonomi; Politics; Economy and the Organization of Society;

    Sammanfattning : Kunder betalar i allt högre grad för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter. Viktiga sådana aspekter är tjänster och service, men även aspekter av sinnlig, emotionell, ekonomisk, upplevelsemässig, etisk, estetisk, miljömässig, kvalitetsmässig, identitetsstärkande, social och kulturell karaktär. LÄS MER

  3. 3. Value creation for sustainable rural development – perspectives of entrepreneurship in agriculture

    Författare :Jennie Cederholm Björklund; Jeaneth Johansson; John Lindgren; Steffen Korsgaard; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Agriculture; farmer; entrepreneurship; value creation; sustainable rural development; support system; context; embeddedness; business models; Lantbruk; lantbrukare; entreprenörskap; värdeskapande; hållbar landsbygdsutveckling; stödsystem; kontext; inbäddning; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Entrepreneurship and innovation are regarded as key factors in the development of society - not least in the development of sustainable rural areas, where they are emphasised by both authorities and research. This thesis is situated in this field of inquiry and studies entrepreneurship in agriculture. LÄS MER

  4. 4. Resursbaserad Konkurrenskraft – en analys av elleverantörers konkurrensfördelar

    Författare :Anders Sandoff; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Resursbaserad; strategi; konkurrenskraft; avreglerad; elmarknad; värdeskapande; elhandelResource Based;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Magiskt kapital : värdeskapande i kulturell kontext

    Författare :Nanna Gillberg; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER