Sökning: "universitet med stöd för funktionsnedsättning"
Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden universitet med stöd för funktionsnedsättning.
1. Digital support for people with cognitive impairment : An intervention to increase the occupational performance in everyday life
Sammanfattning : Introduction: Senior people with cognitive impairment may experience an inability to manage everyday life due to difficulties related to time management, and planning and structuring everyday life. These difficulties can affect people negatively, for example not remembering to carry out future planned activities. LÄS MER
2. Situationen på den svenska arbetsmarknaden för personer med funktionsnedsättning : en sekundäranalys om sysselsättning, yrkesnivå, diskriminering, stöd och anpassning för personer med olika typer av funktionsnedsättning
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to explore how the labour market situation appears to persons with different types of disabilities in Sweden. Study I (n=4 359) examined the importance of the person’s type of disability for the possibility of having a job. LÄS MER
3. Time to Plan : How to support everyday planning in adolescents with intellectual disability
Sammanfattning : Children and adolescents with intellectual disability (ID) have difficulties in executive functioning and when coping with everyday planning tasks. However, the literature cannot explain whether individuals with ID perform according to their developmental level or not. LÄS MER
4. Familjeliv med personlig assistans
Sammanfattning : The introduction of personal assistance in Sweden in 1994 showed an ambition by policymakers to ameliorate the conditions of persons with extensive disabilities. The legislators expressed a vision of autonomy and integrity, and that persons with considerable disabilities should lead a life like others. LÄS MER
5. ”Man vill ju klara sig själv” : Studievardagen för studenter med Asperger syndrom i högre utbildning
Sammanfattning : SammanfattningSedan början av 2000-talet har det skett en markant ökning av studier gällande barn och ungdomar och Autism. Dock är det så att den mesta forskningen fortfarande är inom det medicinska området. Endast ett fåtal av studierna rör vuxna med Asperger syndrom (AS) som studerar på högskola/universitet. LÄS MER