Sökning: "svenska som andraspråk sfi"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden svenska som andraspråk sfi.

  1. 1. Skolan i livet - livet i skolan : Några illitterata invandrarkvinnor lär sig tala, läsa och skriva på svenska som andraspråk

    Författare :Berit Lundgren; Per-Olof Erixon; Åsa Bergenheim; Bengt-Göran Martinsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; socio-cultural theory; cultural communities; immigrant; Swedish as a second language; written language; literacy; gender; adults; learning process; teaching; collaborative discussion; interaction; interpreter; Pedagogiskt arbete; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : Many immigrants in Sweden have not had the chance to learn to read and write, for various reasons. In Sweden, literacy is a prerequisite to being able to function in the cultural community, and for many immigrants this is the first time that they experience their inability to read and write as a handicap or see themselves as “illiterate”. LÄS MER

  2. 2. Vuxeneleven i fokus : Att utforma metoder för individanpassad undervisning i en forskningscirkel vid Komvux

    Författare :Ann-Charlotte Gunnarsson; Karolina Muhrman; Andreas Fejes; Maria Olsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Municipal Adult Education; Individualized Teaching; Individual Teaching; Relational Teaching; Digital Teaching; SFI Swedish for immigrants ; SVA Swedish as a second language ; English; Participatory Action Research PAR ; Research Circle; Life History; Group Interviews; Komvux; Individanpassad undervisning; Individuell undervisning; Relationell undervisning; Digitalundervisning; SFI svenska för invandrare ; SVA svenska som andraspråk ; Engelska; Deltagarorienterad forskning PAR ; Forskningscirkel; Livsberättelser; Gruppsamtal;

    Sammanfattning : Denna studie tillhör deltagarorienterad forskning (PAR) i form av en forskningscirkel. Syftet var att beskriva och analysera en forskningscirkels kunskapsutveckling både gällande dess process och dess innehåll. Deltagarna i cirkeln var nio lärare som arbetar vid en komvuxskola och de undervisar vuxenelever i ämnena SFI, SVA och engelska. LÄS MER

  3. 3. Being and Becoming a Teacher in Initial Literacy and Second Language Education for Adults

    Författare :Helena Colliander; Per Andersson; Song Ee Ahn; Annelie Frelin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher identity; initial literacy education; second language teaching; adult education; situated learning; cultural capital; läraridentitet; grundläggande litteracitetsutbildning; andraspråksundervisning; vuxenutbildning; situerat lärande; kulturellt kapital;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to explore what being and becoming a teacher of Literacy Education and Second Language Learning for Adults (LESLLA) mean. The study, which applies situated learning theory combined with some Bourdieuan concepts as thinking tools, seeks to depict how the professional identity of LESLLA teachers can be understood from their memberships in different communities of practice. LÄS MER