Sökning: "subject choice"
Visar resultat 1 - 5 av 228 avhandlingar innehållade orden subject choice.
1. Att styra i namn av framtid : Subjektskonstruktioner och tekniker för styrning
Sammanfattning : The purpose of the dissertation is to problemize the stories about a gradual change and development of education governance. The study objects are steering, constructions of the subject, and disciplinary techniques. The focus is future as a disciplinary technology. LÄS MER
2. Ämneskonstruktioner i ekonomismens tid : Om undervisning och styrmedel i modersmålsämnet i svenska och danska gymnasier
Sammanfattning : Under vilka villkor formar en dansklärare och en svensklärare sin pedagogiska gärning? Utifrån vilka ideal och organisatoriska förutsättningar möter de sina elever? Bengt Sjöstedt presenterar i denna doktorsavhandling i svenska med didaktisk inriktning sina svar på dessa frågor. Till grund för hans slutsatser ligger omfattande studier av undervisningen i skolämnena danska och svenska i gymnasiemiljöer i Danmark respektive Sverige. LÄS MER
3. Partiality and Choice : Foundational Contributions
Sammanfattning : The subject of the thesis is foundational aspects of partial functions (Papers 1, 2 & 4) and some choice principles (Papers 3 & 4) in the context of constructive mathematics.Paper 1 studies the inversion functions of commutative rings. The foundational problem of having them only partially defined is overcome by extending them to total functions. LÄS MER
4. Föräldrars val av fristående skolor
Sammanfattning : Abstract Although the number of children attending private schools in Sweden is less than 4% of those attending compulsory schools, the debate of these schools has been intense. Apart from details as fees and funding, the role of education’ in the Swedish welfare system has been subject of much debate. LÄS MER
5. Historieintresse och historieundervisning : Elevers och lärares uppfattning om historieämnet
Sammanfattning : This thesis studies teachers’ and students’ conceptions of history and history teaching and aims to explain the importance of an interest in history among teachers and students of the subject. Research on teachers’ conceptions (e.g. LÄS MER