Sökning: "sociala medier"
Visar resultat 11 - 15 av 70 avhandlingar innehållade orden sociala medier.
11. Communicating Care : The Contradictions of HPV Vaccination Campaigns
Sammanfattning : Denna avhandling undersöker tre statligt finansierade kampanjer mot human papillomvirus (HPV) i Sverige. Författaren visar att kampanjerna innehåller och artikulerar olika former av omsorg som inte är begränsade till att endast uppmana människor att ”ta hand om sig själva” eller ”bry sig om andra”. LÄS MER
12. Dekoloniseringskonst : Artivism i 2010-talets Sápmi
Sammanfattning : During the 2010s, conceptual art took a prominent position in Sámi struggles for political and social change. Narratives about contemporary colonialism and decolonising alternative visions, conveyed through music, visual arts, performative acts, and poetry, engaged broad audiences and attracted widespread attention. LÄS MER
13. Barns medierade värld : syskonsamspel, lek och konsumtion
Sammanfattning : This thesis focuses on sibling interaction and children’s everyday media practices in their homes. Ten sibling pairs, aged four to nine years, have been followed in their homes during a six-month period with media ethnographic methods. The data mainly consist of video recorded sibling interactions. LÄS MER
14. Afasi och narrativt aktörskap – mediebilder, självberättelser och multimodala litteracitetspraktiker
Sammanfattning : Afasi är en förvärvad språklig funktionsnedsättning som oftast orsakas av stroke. En person med afasi kan ha svårigheter med både talat och skriftligt språk, och både med produktion och förståelse. Därför medför afasi att individens förmåga och förutsättningar att skapa sin egen självberättelse, d.v. LÄS MER
15. Fashioning the Ecological Crisis : Sustainability and Feminism in Fashion Advertising and Communication in Contemporary Sweden
Sammanfattning : The corporatisation of social justice (gender justice, LGBTQI+ rights, racial justice) and environmental justice ideals in the last decades has grown immensely in western countries, exemplified by rainbow-clad ATM’s during Pride month or Nike using images of NFL player Kaepernick’s anti-racism protest action of taking a knee during the USA national anthem in a marketing campaign. One of the industries that has been particularly inundated with symbols of social justice is the fashion industry. LÄS MER