Sökning: "school violence"

Visar resultat 1 - 5 av 58 avhandlingar innehållade orden school violence.

  1. 1. Parental involvement in school : What promotes and what hinders parental involvement in an urban school

    Författare :Laid Bouakaz; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; minority parents; multi-ethnic school; multicultural; parental involvement; urban school;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att förvärva kunskap om vad som främjar respektive vad som hindrar föräldrasamverkan i en grundskola med elever i skolåren 6-9 belägen i ett invandrartät område, samt nå en bättre förståelse av hur föräldrar med arabisk bakgrund och lärare ser på föräldrasamverkan i skolan. Ett ytterligare och besläktat syfte är att bättre förstå hur dessa föräldrar kan stödjas på ett sätt som möjliggör för dem att öka sin upplevelse av medverkan i den skola som deras barn går i. LÄS MER

  2. 2. Violence prevention and conflict resolution

    Författare :Karin Utas Carlsson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Basic human needs; conflict resolution; culture of peace; human relations; non-violence; peace education; role-playing; school children; socialization; violence prevention; education; peace; social integration;

    Sammanfattning : The objectives of the study were (1) to contribute to development of a theoretical basis for teaching violence prevention and conflict resolution, connecting the micro (inter-personal and intergroup) and macro (national, international and transnational) levels; and (2) to contribute to development of teaching methods with the aim of giving children skills in handling conflicts constructively. The perspective of the study is a social-psychological one where Human Needs Theory (Burton) plays an important role. LÄS MER

  3. 3. Att växa upp i våldets närhet : ungdomars berättelser om våld i hemmet

    Författare :Katarina Weinehall; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teenagers; narratives; family violence; battered women; socialization; growing up; sexualized violence; coping; resilience; survivors;

    Sammanfattning : In this dissertation, teenagers (13-19 years) are allowed to speak out. The purpose of the study was to gain knowledge regarding the conditions related to socialization in the proximity of violence through listening to, interpreting and attempting to understand the teenagers' narratives about life when violence is an everyday occurrence. LÄS MER

  4. 4. Polisanmälningar i grundskolan

    Författare :Anne-Lie Vainik; Titti Mattsson; Martin Börjeson; Kerstin Svensson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; Police-report; Compulsory school; Modernity; Social systems; Cultural sensitivity; Pedagogical tool; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This thesis is about police reports concerning school violence in Sweden involving children below the age of criminal responsibility. Police reports about incidents caused by pupils in Swedish compulsory schools have increased since at least the 1980s. LÄS MER

  5. 5. Violence exposure among Swedish youth

    Författare :Helena Blom; Ingela Danielsson; Ulf Högberg; Lena Marions; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; violence; adolescent; self-injurious behaviour; suicidal ideation; mental health; reproductive health; youth; obstetrik och gynekologi; Obstetrics and Gynaecology;

    Sammanfattning : BackgroundViolence is a global public health problem and violence among youth is a matter of high priority. Adolescence and young adulthood are important periods for the foundation of future health. LÄS MER