Sökning: "school library"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden school library.

  1. 1. Sockenbiblioteket - ett folkbildningsinstrument i 1870-talets Sverige : en studie av folkskoleinspektionens bildningssyn i relation till sockenbiblioteken och den tillgängliga litteraturen

    Författare :Nils-Åke Sjösten; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Parish library; Primary School Inspectorate; Adult Education Non-formal; Element of knowlcdgc.;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the earliest popular education initiative in Sweden apart from the primary school and the traditional religious education: the parish libraries. The study aims at sheding light over the parish library activity of the 1870s, its views of non-formal adult education and the official views thereof. LÄS MER

  2. 2. Doing research in primary school : information activities in project-based learning

    Författare :Anna Lundh; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; elementary education; ICT; information activities; information literacy; information needs; information practice; information seeking; information use; learning; multimodality; primary school pupils; question-negotiations; Library and Information Science; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att ta plats och göra skillnad : skolbibliotekariepraktiker i framgångsrika verksamheter

    Författare :Ulrika Centerwall; Jan Nolin; Fredrik Hanell; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; skolbibliotekarier; skolbibliotek; praktikteori; school librarians; librarianship; practice theory; Library and Information Science; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingen är en sammanläggningsavhandling bestående av fyra artiklar på engelska och en kappa på svenska. För avhandlingsstudien intervjuades 22 skolbibliotekarier som arbetade på framgångsrika skolbibliotek i svenska högstadie- och gymnasieskolor. LÄS MER

  4. 4. Nya redskap för lärande : studier av lärarens val och användning av läromedel i gymnasieskolan

    Författare :Ann-Christine Juhlin Svensson; Berner Lindström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational media; textbooks; information technology; teaching; learning; school library; upper-secondary school; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation consists of previously published reports with a summary. The main purpose of the empirical studies is to describe and analyse the function and use of educational media in teaching through the understanding and actions of teachers and librarians. LÄS MER

  5. 5. Verktyg för lärande. Informationssökning och informationsanvändning i kommunal vuxenutbildning

    Författare :Cecilia Gärdén; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; information seeking; information use; information literacy; municipal adult education; students; school library; user study; socio-cultural perspective; Sweden; information seeking;

    Sammanfattning : In education today, self-directed learning is promoted as an ideal as opposed to teacher-led instruction. This approach is reflected in public inquiries, proposals, syllabi and grading criteria, as well as in schoolwork in practice. The approach has implications for various stakeholders in education, for example, students, teachers and librarians. LÄS MER