Sökning: "riktighet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet riktighet.
1. Om informationstekniskt bevis
Sammanfattning : Information technology evidence consists of a mix of representations of various applications of digital electronic equipment, and can be brought to the fore in all contexts that result in legal decisions. The occurrence of such evidence in legal proceedings, and other legal decision-making, is a phenomenon previously not researched within legal science in Sweden. LÄS MER
2. Quantitative MRI Biomarkers of Neurodegeneration in Multiple Sclerosis
Sammanfattning : Background: Multiple sclerosis (MS) is a chronic neuroinflammatory and neurodegenerative disease that targets myelin in the brain and spinal cord. The corpus callosum connects the cerebral hemispheres and is composed of heavily myelinated axons. LÄS MER
3. Secure Tactical Communications for Inter-Organizational Collaboration : The Role of Emerging Information and Communications Technology, Privacy Issues, and Cyber Threats on the Digital Battlefield
Sammanfattning : The development within the area of information and communications technology (ICT) has been rapid during the last couple of decades. Advancements in mobile technology, such as smartphones and other portable devices with embedded sensors, rapid expansion of communications infrastructure, and increased spectrum utilization, has had a major impact on civilian society, but increasingly also on professional organizations such as the Swedish Armed Forces. LÄS MER
4. Successiv resultatavräkning av pågående arbeten : fallstudier i tre byggföretag
Sammanfattning : I Sverige har sedan längesen externa redovisningen av resultat i pågående arbeten varit direkt anpassad till en sträng tolkning av realisationsprincipen och en strikt tillämpning av försiktighetsprincipen. Med anledning av harmoniseringssträvanden och en internationell regleringsaktivitet i riktning mot periodisering (matching) har det uppfattats som angeläget att studera förutsättningarna för ett principbyte i den externa redovisningen även i Sverige. LÄS MER
5. Spelet om musiken - Unga musiker spelar digitala musikspel : The game about the music: Young musicians playing digital music games
Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har många spelutvecklare, utbildare och forskare argumenterat för att digitala spel bör användas som miljöer för lärande. Vanliga argument har varit att spel är säkra zoner där misslyckanden inte får allvarliga konsekvenser och att spelare kan upptäcka och lära sig se aktiviteter från de professionellas synvinkel. LÄS MER