Sökning: "research articles"
Visar resultat 16 - 20 av 829 avhandlingar innehållade orden research articles.
16. Kvantitativa frågeundersökningar : produktionsvillkor, vetenskaplighet, spridning i medierna
Sammanfattning : The primary objective of this thesis is to study the role of surveys as power factor with a particular focus on studies of Internet users. The conditions and practices of the private research field are related to the academic discourse on the essence of science as well as to media's role in society. LÄS MER
17. Omission de l'article et du pronom sujet dans le français abidjanais
Sammanfattning : This study examines the omission of the article and of the subject pronoun in the spoken French of Abidjan, economic capital of Côte d'Ivoire. The occurrence of the bare nouns (NSDs for Noms Sans Déterminant) and subject-less tensed verbs (SujNuls for Sujets Nuls) in question is contrary to common use in standard as well as ordinary French. LÄS MER
18. Tanken bakom tänkta ekonomier : om forskningsstrategi i modern nationalekonomi
Sammanfattning : The purpose of this study is to clarify and analyze how economists in the dominatingtradition use simple "models" as a means of acquiring knowledge about real economies.The empirical base for the analysis is composed of three case studies. One is a study of PaulSamuelson’s use of models. LÄS MER
19. E-marketing and customer perceived value in travel and tourism
Sammanfattning : Businesses and organizations increasingly use information technology for marketing purposes. Customers also increasingly use information technology (such as the Internet) to search for and purchase products. Information technology hence acts as a facilitator in the marketing exchange process and customers are empowered by the use of technology. LÄS MER
20. En del i helheten : En studie av kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolan
Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om grammatikundervisning i svenskämnet genom en design där forskare och lärare tillsammans skapar, iscensätter och utvärderar kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolans svenskundervisning, samt att belysa på vilka sätt en sådan undervisning kan användas och förstås. Shulmans (1986; 1987) teoretisering av lärares ämnesdidaktiska kunskapsbas (PCK), samt hans begreppsapparat om undervisning, används som teoretiskt ramverk i avhandlingens ramberättelse. LÄS MER