Sökning: "organisation identitet"
Visar resultat 16 - 20 av 27 avhandlingar innehållade orden organisation identitet.
16. A postmodern saint? - on motives for voluntarism
Sammanfattning : The theme of this thesis is motives for voluntarism - with particular focus on volunteering in social work compared to voluntary work in sports clubs and patient associations. It is based on a combination of different data sources and methodological approaches: surveys, analyses of letters from volunteers and literature studies. LÄS MER
17. Loyal until death (?) : The nature, measurement and predictors of loyalty in a military context
Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to broaden the understanding of the concept of loyalty within a military context, by focusing on how the nature of loyalty is experienced, how it can be measured and how it can be predicted. To achieve this, the thesis was structured in three interrelated studies, which initially aimed to examine the content of loyalty within the Swedish Armed Forces (SAF), then to develop and validate a scale to measure loyalty, and finally to examine possible predictors of loyalty. LÄS MER
18. Självskapelseetik bortom Foucault: En rättviseteori för ett mångkulturellt, liberalt och demokratiskt samhälle
Sammanfattning : I Självskapelseetik bortom Foucault utvecklas en rättviseteori för ett mångkulturellt, liberalt och demokratiskt samhälle. Utgångspunkt tas i Foucaults arbeten om etik och då framförallt i begreppet subjektivation. LÄS MER
19. Perspektiv på lärande och förändring i organisationer
Sammanfattning : Uppsatsen ger olika perspektiv på och söker förståelse för anställdas handlande i organisationer utifrån temat lärande och förändring. Uppsatsen grundar sig på en studie av nitton organisationer med tio till tjugoanställda. Metoden är intervjuer och dokumentstudier. LÄS MER
20. Creating customer value in commercial experiences
Sammanfattning : There is a type of business offering gaining much attention, both in the media and in financial figures, which provides the customer with something extra, something to be remembered. This offering is a commercial experience. LÄS MER