Sökning: "newly qualified teachers"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden newly qualified teachers.

  1. 1. Att se varandra i handling : En jämförande studie av kommunikativa arenor och yrkesblivande för nyblivna fänrikar och lärare

    Författare :Göran Fransson; Staffan Selander; Torlaug Løkensgard Hoel; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; communication; newly qualified; teachers; Second Lieutenants; Commissioned Officer; induction; professionalisation; professional development; the process of becoming; institution; sensemaking; organizational learning; Kommunikation; nyblivna; lärare; fänrik; officer; induction; yrkesintroduktion; professionalisering; professionell utveckling; yrkesblivande; institution; meningsskapande; organisatoriskt lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyse the process of professionalisation of newly commissioned second lieutenants and newly qualified school teachers. The professionalisation of these two occupational categories is examined from a comparative perspective and concentrates on the communicative conditions and institutional arenas that affect the professionalisation process. LÄS MER

  2. 2. Första tiden i yrket - från student till lärare : en studie av de svårigheter nyblivna lärare möter under sin första tid i yrket

    Författare :Arja Paulin; Staffan Selander; Tore West; Sven-Erik Hansén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; newly qualified teachers; first term in teaching; difficulties; professional learnuni processes; mental representations; Education; Pedagogik; pedagogik; Education; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : “How do they manage when left alone in their schools as newly qualified teachers?” Reflections like these evoked an interest to explore how the students become teachers, how their occupational learning processes go on and what difficulties they meet during their first terms in service. In my study I use a narrative concept and it consists of notes from 29 meetings with 25 newly qualified teachers in three different groups during three years. LÄS MER

  3. 3. Simulerade skoldilemman : redkap för utveckling av reflektionsfömåga?

    Författare :Eva Edman-Stålbrandt; Sven-Erik Hansén; Gunilla Svingby; Yngve Nordkvelle; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; simulering; reflektion; mediering; redskap; scaffolding; lärande; lärarutbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att studera lärarstuderandes samtal om simulerad skolverksamhet för att söka förstå möjligheter och begränsningar med simulerade dilemman som medierande redskap för reflektion över lärares arbete. Undersökningen är genomförd under seminarier i svensk och finländsk lärarutbildning. LÄS MER

  4. 4. Information and Communication Technology in Teacher Education : Thinking and learning in computer‐supported social practice

    Författare :Evode Mukama; Sven Andersson; Gunilla Jedeskog; Ingrid Andersson; Roger Säljö; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Collaborative learning; critical reflection; ICT; learning conditions; mediating tool; multilingual setting; Rwanda; teacher education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how new knowledge can be developed in computer-supported social practice. Participants were selected from newly qualified secondary school teachers and student teachers at a higher education institution in Rwanda. LÄS MER