Sökning: "nöjdhet"
Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade ordet nöjdhet.
1. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter
Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER
2. The Impact of Care Process on Satisfaction with Elderly Care
Sammanfattning : This licentiate thesis is based on the growing interest in Swedish elderly care. The aim of this thesis is to investigate what generates satisfaction with elderly care among older persons. LÄS MER
3. Gendered experiences of work environment : A study of stress and ambiguity among dental students in Sweden
Sammanfattning : This thesis explores how dental students experience their education. We aim to generate ways to understand which elements relate to the students’ experience based on current theories and models regarding the quality of working life and gender (and) power relations. LÄS MER
4. In the Business of Building Green : The value of low-energy residential buildings from customer and developer perspectives
Sammanfattning : An overarching aim of this research was to investigate the comprehensive value of green residential buildings as seen from two perspectives: that of the developer and that of the occupant (the customer). The dissertation consists of studies presented in seven papers. LÄS MER
5. Den värdefulla nöjdheten? : en studie om kundnöjdhet och upplevt värde med kläder över tid
Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks kunders uppfattning om kläder i termer avnöjdhet och värde. Avhandlingen behandlar fyra övergripande forskningsfrågor,alla med fokus på kläder: (1) hur utvecklas kundnöjdheten över tid? (2) hurutvecklas värden över tid? (3) kan värden av olika slag förklara kundnöjdhet?och (4) hur kan nöjdhet och värden i kombination förklara intentioner? Kunderna rekryterades inledningsvis till studien i olika butiker i Stockholmsinnerstad i anslutning till att de inköpte ett visst klädesplagg. LÄS MER