Sökning: "något som inte längre är"
Visar resultat 1 - 5 av 247 avhandlingar innehållade orden något som inte längre är.
1. Något som inte längre är : Distriktssköterskors yrkesutövning på vårdcentral ur ett genusperspektiv
Sammanfattning : District nurses have a long tradition of independence and influence over the content and organisation of their work, while the activities at their surgeries have been kept separate from other health services. Social and structural changes have led to a situation where district nurses in primary care are now included in the primary health centre’s organisation. LÄS MER
2. Fathers' experiences of having an infant born prematurely
Sammanfattning : The overall aim of this licentiate thesis was to describe fathers' experiences of having an infant born prematurely, with specific focuses on fathers' experiences from the birth and the experiences of being a father to a prematurely born infant. Qualitative research interviews were conducted with eight fathers of prematurely born infants, and their infant had been cared for at a neonatal intensive care unit (NICU). LÄS MER
3. ...och den ljusnande framtid är vår... : några ungdomars bild av sin tid vid riksgymnasium
Sammanfattning : Den tid vi i dagens samhälle betraktar som ungdomstid blir allt längre. De ungdomar som lämnar grundskolan tillhör en åldersgrupp som är större än på länge och det stora flertalet av dem är på väg in i svensk treårig gymnasieutbildning. LÄS MER
4. Factors affecting cup wear and migration in total hip arthroplasty
Sammanfattning : Höftprotesoperationer har blivit en mycket vanlig operation med generellt goda resultat. Allt fler och allt yngre patienter opereras vilket ställer högre krav på att höftprotesen fungerar bättre och håller längre så att en omoperation kan undvikas. LÄS MER
5. Märkesorientering - Utveckling av varumärken som strategiska resurser och skydd mot varumärkesdegeneration
Sammanfattning : The aim of this study was to examine how an organisation’s approach to brands can, in the building up of a brand competence, prevent trademark degeneration and develop and protect brands as strategic resources. A line of argument is put forward for adopting a new corporate approach (mind-set) to brands. LÄS MER