Sökning: "magnus oskarsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden magnus oskarsson.

  1. 1. A decision support system for scheduling a shop floor work center

    Författare :Magnus Oskarsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. One-dimensional retina vision : with applications in structure and motion estimation

    Författare :Magnus Oskarsson; Matematik LTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : [abstract missing].... LÄS MER

  3. 3. Solutions and their ambiguities for structure and motion problems

    Författare :Magnus Oskarsson; Matematik LTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; surveying; navigation; autonomously guided vehicles; motion; Computer vision; structure; Mathematics; Matematik;

    Sammanfattning : This thesis revolves around the problem of solving the structure and motion problem in computer vision. This is the problem of reconstructing the world, the structure, from images taken by a number of cameras undergoing an unknown motion. LÄS MER

  4. 4. Study on the Mechanisms for Corrosion and Hydriding of Zircaloy

    Författare :Magnus Oskarsson; KTH; []
    Nyckelord :Zircaloy; Zirconium alloys; Oxidation; Oxide layer; Pre-Transition; Hydriding; Pre-Hydrided; Hydrides; Lithium Hydroxide LiOH ; Lithiated water; Dissolution; Cross sectional TEM;

    Sammanfattning : This thesis is focused on the mechanisms for corrosion andhydriding of Zircaloy. Special attention is paid tomicrostructural characterisation by cross sectionaltransmission electron microscopy of the oxide layer formed. LÄS MER

  5. 5. Viktigt - men inget för mig : Ungdomars identitetsbygge och attityd till naturvetenskap

    Författare :Magnus Oskarsson; Svein Sjöberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva elevers intresse för naturvetenskap och jämföra det med skolans NO-undervisning och med vad kursplanerna beskriver. På detta sätt vill jag svara på frågan:Vad är relevant NO-undervisning i grundskolan?Datainsamling har skett genom en enkät till 751 femtonåriga elever och 110 lärare på 29 skolor med årskurs 9. LÄS MER