Sökning: "kropp och lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden kropp och lärande.

  1. 1. Vila och lärande om vila. En studie på livsvärldsfenomenologisk grund

    Författare :Margareta Asp; Karin Dahlberg; Kerstin Segesten; Britt-Marie Ternestedt; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; rest; stress; health; caring; learning; skills; lived body; life-world; phenomenology; vila; stress; hälsa; fenomenologi; lärande; vårdande; omvårdnad; färdighet; levd kropp; livsvärld; Caring sciences; Vårdvetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingsarbetets syfte var att utifrån människors levda erfarenheter av vila, utveckla en tentativ teori om vila och om lärande avseende vila. Den kunskapen har utgjort grund för att beskriva hur förutsättningar för lärande avseende vila kan skapas. LÄS MER

  2. 2. Path-Connectivity of the Free Space : Caging and Path Existence

    Författare :Anastasiia Varava; Danica Kragic; Alberto Rodriguez; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Robotics; Manipulation; Caging; Computer Science; Datalogi;

    Sammanfattning : The notion of configuration space is a tool that allows to reason aboutan object’s mobility in a unified manner. The problem of verifying path non-existence can be considered as dual to path planning. LÄS MER

  3. 3. Handlingsburen kunskap : Lärares uppfattningar om landskapet som lärandemiljö

    Författare :Anders Szczepanski; Lars Owe Dahlgren; Arne Nikolajsen Jordet; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Outdoor education; learning environment; knowledge in action; body and movement; physical education; ecology; Utomhuspedagogik; lärande; lärmiljö; handlingsburen kunskap; kropp och rörelse; fysisk aktivitet; ekologi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This is a licentiate dissertation consisting of a summarizing section and two free-standing but coherent articles, one of which has previously been published in ascientific journal while the other is accepted for publication. The unifying link is the theme of attempting to establish the kernel of outdoor education, as it isunderstood by teachers active in the field. LÄS MER

  4. 4. Dans i skolan : om genus, kropp och uttryck

    Författare :Anna Lindqvist; Per-Olof Erixon; Christina Segerholm; Bengt Olsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :dans; danslärare; dansundervisning; flickor; genus; kropp; pojkar; rörelse; skola; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis is a continuation of my licentiate thesis from 2007 “Dansens plats i skolan. Tradition, utveckling och lärande i Skellefteå kommun” [‘The place of dance in schools. Tradition, development and learning and teaching in the Municipality of Skellefteå’]. LÄS MER

  5. 5. Cognitive Interactive Robot Learning

    Författare :Benjamin Fonooni; Hellström Thomas; Lars Erik Janlert; Christian Balkenius; Umeå universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Learning from Demonstration; Imitation Learning; Human Robot Interaction; High-Level Behavior Learning; Shared Control; Cognitive Architectures; Cognitive Robotics; Priming; business data processing; administrativ databehandling;

    Sammanfattning : Building general purpose autonomous robots that suit a wide range of user-specified applications, requires a leap from today's task-specific machines to more flexible and general ones. To achieve this goal, one should move from traditional preprogrammed robots to learning robots that easily can acquire new skills. LÄS MER