Sökning: "konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet konsumentbeteende.

  1. 1. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores

    Författare :Johan Swahn; Åsa Öström; Micael Dahlén; Örebro universitet; []
    Nyckelord :detaljhandel; konsumentbeteende; marknadsföring; reklam; semantik; sensorik; sensoriska beskrivningar; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Culinary Arts and Meal Science; Måltidskunskap; Måltidskunskap; Culinary Arts and Meal Science;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER

  2. 2. Kundattityder till postorder

    Författare :Jan Skaug; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ekonomi; konsumentbeteende; köpbeteende; strategi; risk;

    Sammanfattning : Licavhandlingen fokuserar på postorderhandelns attityder till att köpa på postorder. Inriktningen är att få bättre kunskap om postorderhandlarens inställning till postorder samt att finna attitydskillnader mellan olika kundsegment. LÄS MER

  3. 3. Innovation, inflytande och information : en sociologisk undersökning av konsumentbeteende

    Författare :Bo Wärneryd; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Smartphone security : The smartphone as a security device and the public/private production of security

    Författare :Håvard Rustad Markussen; Charlotte Wagnsson; Stefan Borg; Niklas Bremberg; Försvarshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Smartphone; security devices; appropriation; public private security; Critical Security Studies; Science and Technology Studies; Political Science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis examines the smartphone as a security device through a comprehensive summary and four independent papers. The thesis starts from the observation that a central and yet underexplored characteristic of contemporary security politics is that the smartphone, as one especially important piece of consumer technology, is increasingly being transformed into a security device. LÄS MER

  5. 5. The Heart and Wallet Paradox of Collaborative Consumption

    Författare :Hugo Guyader; Lars Witell; Mikael Ottosson; Oksana Mont; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Collaborative consumption is a peer-to-peer (P2P) exchange of goods and services facilitated by online platforms. This phenomenon is driven by technologies that make it easier and cheaper to redistribute and share the use of existing but underutilized private resources. LÄS MER