Sökning: "inklusion"

Visar resultat 1 - 5 av 16 avhandlingar innehållade ordet inklusion.

  1. 1. Inklusion en illusion? : Om delaktighet i samhället för vuxna personer med utvecklingsstörning

    Författare :Barbro Blomberg; Lennart Nygren; Jan Tøssebro; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Categorisation citizenship; durable inequality; everyday life; intellectual disability; participation in society; social exclusion inclusion; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The background to this thesis lies in the great changes that have occurred in the disability field during the last threes decades. The purpose of this thesis is to describe, analyze and try to understand how these changes impact on life conditions for adult persons with mild intellectual disabilities. LÄS MER

  2. 2. Samhället som system och dess ekologiska omvärld. En studie i Niklas Luhmanns sociologiska systemteori

    Författare :Jan Inge Jönhill; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; binär kodifiering; distinktion; differens; distinktionens metodologi; mening; kommunikation; handlande; konst; vetenskap; rättssystem; politik; pengar; ekonomi; globalisering; världssamhälle; samhällsteori; stratifiering; periferi; centrum; integration; funktionell differentiering; funktionell analys; funktion; strukturell koppling; lös koppling; organisation; interaktion; identitet; person; socialisation; erfarenhet; förväntning; dubbel kontingens; komplexitet; kybernetik; observation av andra ordningen; observatör; observatörsperspektiv; subjekt; medium; form; symboliska medier; kommunikationsmedier; konflikt; dissensus; konsensus; formlogik; Luhmann; sociologi; sociologisk systemteori; allmän systemteori; helhet; sociala system; saklighet; socialitet; tidslighet; autonomi; autopoiesis; operation; självreferens; konstruktivism; kognitionsteori; kunskapsteori; omvärld; rollfunktion; struktur; religion; familj; kärlek; moral; makt; styrning; egenvärde; inklusion; exklusion; självbeskrivning; reflexionsteori; ontologi; autologi; evolution; selektion; risk; riskteori; miljöetik; ekologisk omvärld; miljösociologi; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Sociology; Sociologi; Sociologi; Sociology; vetenskap; konst; rättssystem; politik; pengar; ekonomi; globalisering; världssamhälle; samhällsteori; stratifiering; periferi; centrum; integration; funktionell differentiering; funktionell analys; funktion; strukturell koppling; lös koppling; organisation; interaktion; identitet; person; socialisation; erfarenhet; förväntning; dubbel kontingens; komplexitet; kybernetik; observation av andra ordningen; observatörsperspektiv; observatör; subjekt; symboliska medier; kommunikationsmedier; konflikt; dissensus; konsensus; formlogik; Luhmann; sociologi; sociologisk systemteori; allmän systemteori; helhet; sociala system; saklighet; medium; socialitet; tidslighet; autonomi; autopoiesis; operation; form; autopoietiskt system; självreferens; konstruktivism; kognitionsteori; kunskapsteori; omvärld; distinktion; differens; distinktionens metodologi; binär kodifiering; mening; kommunikation; handlande; rollfunktion; struktur; religion; familj; kärlek; moral; makt; styrning; egenvärde; inklusion; exklusion; självbeskrivning; reflexionsteori; ontologi; autologi; evolution; selektion; risk; riskteori; miljöetik; ekologisk omvärld; miljösociologi;

    Sammanfattning : This thesis is divided into two main parts. The first part is an exposé of Niklas Luhmann’s comprehensive sociological systems theory. Systems theory is a theory focusing upon the distinction between system and environment. LÄS MER

  3. 3. "Everybody knows every child should be educated" : The Strive Towards Universal Primary Education in Tanzania

    Författare :Karin Lindsjö; Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Universal Primary Education; parental perceptions; quality; inclusion; contributions; rura-urban conditions; rural livelihoods; Iringa Region; Tanzania; grundskola; föräldraperspektiv; skolkvalité; inklusion; skolbidrag; rurala-urbana förhållande; ruralt levebröd; Iringa; Tanzania;

    Sammanfattning : In 2001, the first Primary Education Development Plan declared that the previous obligatory primary education fee was to be abolished in Tanzania. This was an attempt to increase the access to public primary education for all children. LÄS MER

  4. 4. Aktiveringspolitikens Janusansikte : En studie av differentiering, inklusion och marginalisering

    Författare :Agneta Hedblom; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; labour market; activation policy; inclusion; marginalisation; immigrant women; immigrant men; local administration; diffentiation patterns; discourse; race; gender; muslim women; sociology of enterprise; Sociology of labour; national insurance; Social problems and welfare; företagssociologi; Arbetslivssociologi; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring;

    Sammanfattning : The thesis aims to discuss if activation policies can support the inclusion of immigrant women and men into the Swedish labour market.A paradigmatic change in welfare policies has taken place in Europe during the last decade with the shift from welfare to workfare or activation policies. LÄS MER

  5. 5. Behaving as a Christ‐Believer : A Cognitive Perspective on Identity and Behavior Norms in Ephesians

    Författare :Rikard Roitto; Håkan Ulfgard; Bengt Holmberg; Petri Luomanen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Ephesians; norms; behavior norms; morality; social identity; social identity theory; social cognition; attribution; cognitive science; New Testament exegesis; Efesierbrevet; normer; beteendenormer; moral; social identitet; social identitetsteori; social kognition; attribution; kognitionsvetenskap; Nya testamentets exegetik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This study contributes to the understanding of how first century Christ-believers, particularly those who shared the imagination of Ephesians, experienced the relation between their social identity as Christ-believers and behavior norms. In order to understand this, a number of theories from the cognitive sciences are used in combination with historical-critical methods. LÄS MER