Sökning: "history of concepts"

Visar resultat 1 - 5 av 546 avhandlingar innehållade orden history of concepts.

  1. 1. Uses of History in History Education

    Författare :Robert Thorp; Monika Vinterek; Henrik Åström Elmersjö; Stuart Foster; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Uses of history; historical culture; historical consciousness; history education; historical media; textbooks; popular history magazines; history teachers; Historiebruk; historiekultur; historiemedvetande; historieundervisning; historiska medier; läroböcker; populärhistoriska tidskrifter; historielärare; historia med utbildningsvetenskaplig inriktning; history of education; historia; History; historiedidaktik; didactics of history; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This compilation thesis contains an introductory chapter and four original articles. The studies comprising this thesis all concern aspects of how historical culture is constituted in historical media and history teachers’ narratives and teaching. LÄS MER

  2. 2. Historielärares historier : Ämnesbiografi och ämnesförståelse hos gymnasielärare i historia

    Författare :Mikael Berg; Lars Petterson; Bengt Schüllerqvist; David Ludvigsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History; history teaching; history didactics; biography; life history; image; concepts; pedagogical content knowledge; content knowledge; transformation.; History; Historia; History; Historia; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : The overall aim of this study is to analyse history teachers’ understanding of the school subject history. The aim have also been to uncover what factors the history teachers say have affected their understanding of the school subject. LÄS MER

  3. 3. Historielärares ämnesförståelse : Centrala begrepp i historielärares förståelse av skolämnet historia

    Författare :Mikael Berg; Bengt Schüllerqvist; Lars Petterson; Svein Lorentzen; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History; teaching and learning in history; history didactics; biography; life history; concepts; pedagogical content knowledge; content knowledge; curriculum knowledge; representations; transformation.; History; Historia; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This thesis focuses on four different aspects of history teachers’ comprehensive understanding of the school subject history. More specifically, the aim is to study the comprehension of the subject as perceived by individual history teachers. LÄS MER

  4. 4. Pressen i provinsen : Från medborgerliga samtal till modern opinionsbildning 1750–1850

    Författare :Patrik Lundell; Broberg Gunnar; Dag Nordmark; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History of philosophy; Sweden; Östergötland; 19th century; 18th century; professionalization; politicisation; conservatism; liberalism; Enlightenment; provinces; public sphere; press history; history of concepts; history of ideas; Filosofins historia; idéhistoria; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Idé- och lärdomshistoria; History Of Sciences and Ideas; History of philosophy; Sweden; Östergötland; 19th century; 18th century; professionalization; politicisation; conservatism; liberalism; Enlightenment; provinces; public sphere; press history; history of concepts; history of ideas; Press and communication sciences; media; Filosofins historia; idéhistoria; Journalistik; kommunikation;

    Sammanfattning : Att vara kritisk till våra dagars medier är en självklarhet, medan 1800-talets presspionjärer däremot har fått behålla hjältestatusen. I "Pressen i provinsen" tecknas den moderna pressens genombrott dock som en utdragen och långtifrån entydig process. LÄS MER

  5. 5. God vetenskap. Hur forskares vetenskapsuppfattningar uttryckta i sakkunnigutlåtanden förändras i tre skilda discipliner

    Författare :Rangnar Nilsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History of ideas; history of science; university history; Swedish university history; political science; literature studies; physics; concepts of science; perceptions of research; peer review; quality in science; research quality.;

    Sammanfattning : Rangnar Nilsson: Good science: How researchers’ conceptions of science expressed in peer review documents change in three different disciplines (God vetenskap: Hur forskares vetenskapsuppfattningar uttryckta i sakkunnigutlåtanden förändras i tre skilda discipliner). Ph.D. Dissertation in Swedish, with a summary in English. LÄS MER