Sökning: "group interviews"

Visar resultat 1 - 5 av 1987 avhandlingar innehållade orden group interviews.

  1. 1. Elevers tillvägagångssätt vid grupparbete : Om ambitionsnivå och interaktionsmönster i samarbetssituationer

    Författare :Karin Forslund Frykedal; Kjell Granström; Ingrid Hylander; Agnieszka Bron; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; group-work; small group-work; teamwork; group; symbolic interactionism; grounded theory; difference of ambition; ambition dependency; interdependency; group assignment; behaviour; creation of trust; theoretical model; grupparbete; teamarbete; teamwork; grupp; symbolisk interaktionism; groundedtheory; grundad teori; ambitionsdifferens; ambitionsberoende; beroende; tillvägagångssätt; gruppuppgift; tillitsskapande; teoretisk modell; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to add to our knowledge and understanding of how groupwork and group tasks are construed among students. This is accomplished be creating a model, which describes the pattern of interaction and the experience that emerge as students try to handle the group-work situation. LÄS MER

  2. 2. ”Alla är ju med alla…” : Kamratskapande gruppinteraktioner i skolan

    Författare :Maria Heintz; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social interaktion; barn; skola; skola som institution; emotionell energi; interaktionsritual; grupp processer; Randall Collins; kamratskapande; kompisar; klasskamrater; gruppteori; grupp; social interaction; CHILDREN; school; emotional energy; interaction rituals; group processes; Randall Collins; school as institution; group;

    Sammanfattning : Social interaction often takes place in groups. The school class is an important group in which children interact. Children spend a large percentage of their day with their classmates in school and classmates are not only co-workers, but also individuals interacting socially as friends. LÄS MER

  3. 3. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar

    Författare :Johan Forsell; Karin Forslund Frykedal; Eva Hammar Chiriac; Anders Jönsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group work assessment; Group work; Assessment; Collaboration; Validity; Oral intergroup presentation; Thematic analysis; Grupparbetsbedömning; Grupparbete; Bedömning; Samarbete; Validitet; Muntlig tvärgruppspresentation; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER

  4. 4. Mobility in Public Environments and Use of Public Transport : exploring the situation for people with acquired cognitive functional limitations

    Författare :Jenny Rosenkvist; Trafik och väg; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Accessibility; usability; travel-chain; focus group interviews; expert interviews; semistructured interviews; user perspective; acquired cognitive disabilities;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to explore and gain deeper insight into and understanding of mobility in public environments for people with acquired cognitive functional limitations (target group of this thesis) and of reasons why some of them do not use public transport. Using an explorative approach, the target group’s mobility was firstly discussed by experts in focus group interviews. LÄS MER

  5. 5. Group supervision in nursing care : a longitudinal study of psychiatric nurses' experiences and conceptions

    Författare :Barbro Arvidsson; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; phenomenography; nursing care; professional competence; Pedagogy and didactics; Group supervision; psychiatric nurse; intervention study; Pedagogik; didaktik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; nursing care; phenomenography; professional competence; Pedagogy and didactics; Group supervision; psychiatric nurse; intervention study; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Inom hälso- och sjukvården betonas att vården ska ges utifrån ett patientorienterat sätt. Om sjuksköterskor skall kunna ge patienten god omvårdnad, måste de själva ha en god arbetssituation. LÄS MER