Sökning: "fysikdidaktik"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet fysikdidaktik.

  1. 1. Laborativt arbete i fysikundervisningen : Något som behöver diskuteras!

    Författare :Jan Andersson; Margareta Enghag; Gunnar Jonsson; Kjell Magnusson; Peter Gustafsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Laborativt arbete; Fysikdidaktik; Kommunikation; Effektivitet; Laborationsformer; Physics; Fysik;

    Sammanfattning : BaksidestextI gymnasieskolans kursplaner för ämnet fysik framhålls det undersökande arbetssättet genom att betona att eleverna ska ges förutsättningar att utveckla förmågan att söka svar på frågor, planera, genomföra, tolka och redovisa experiment. Eleverna ska dessutom ges möjligheter att använda sina kunskaper i fysik för att kommunicera, argumentera och presentera slutsatser. LÄS MER

  2. 2. Computational problem solving in university physics education : Students’ beliefs, knowledge, and motivation

    Författare :Madelen Bodin; Mikael Winberg; Diane Grayson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; physics education; computational physics; simulation; beliefs; motivation; mental models; network analysis; didactics of physics; fysikdidaktik;

    Sammanfattning : Solving physics problem in university physics education with a computational approach requires knowledge and skills in several domains, for example, physics, mathematics, programming, and modelling. These competences are in turn related to students' beliefs about these domains as well as about learning, and their motivation to learn. LÄS MER

  3. 3. Fysik, lärande samtal och genus. : En studie av gymnasieelevers gruppdiskussioner i fysik

    Författare :Karin Due; Sylvia Benckert; Britt-Marie Berge; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; physics education; science education; gender; group discussions; upper secondary school; sociocultural theory; discourse analysis; images of physics; Fysikdidaktik; naturvetenskapernas didaktik; genus; gruppdiskussioner; gymnasieskolan; sociokulturell teori; diskursanalys; föreställningar om fysik; lärande; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis investigates how students in upper secondary school solve problems and discuss physics in small groups. The study examines how gender, knowledge in physics and the image of the subject physics are constructed in the students’ conversation and how these processes are related to each other. LÄS MER

  4. 4. Two dimensions of student ownership of learning during small-group work with miniprojects and context rich problems in physics

    Författare :Margareta Enghag; Hans Niedderer; Peter Gustafsson; Jonte Bernhard; Phil Scott; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ownership of learning; exploratory talks; physics learning; context rich problems; miniprojects; Naturvetenskapernas och teknikens didaktik; fysikdidaktik; Ämnesdidaktik; Subject Didactics; Physics; Fysik; NATURAL SCIENCES; Naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : In this thesis the theoretical framework student ownership of learning (SOL) is developed both theoretically and with qualitative research, based on studies of small-group work in physics with miniprojects and context rich problems. Ownership is finally defined as actions of choice and control, i.e. LÄS MER

  5. 5. Student activity — a way to improve the conceptual understanding of physics in Lao PDR?

    Författare :Phimpho Luangrath; Sune Pettersson; Oleg Popov; Bertil Sundqvist; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mechanics concept; Group discussion; Problem solving strategy; alternative concepts; context.; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of physics; fysikdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis reports about Laotian students’ understanding of the concepts of mechanics, and students’ activities when solving physics problems in groups. Totally, more than 1,000 first year university students from three universities in Laos have been tested using two versions of the Force Concept Inventory (FCI) over a period of three years. LÄS MER