Sökning: "forskning 2009"

Visar resultat 1 - 5 av 111 avhandlingar innehållade orden forskning 2009.

  1. 1. Spectral Mammography with X-Ray Optics and a Photon-Counting Detector

    Författare :Erik Fredenberg; Mats Danielsson; Björn Cederström; Jeffrey H. Siewerdsen; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; mammography; x-ray optics; photon counting; spectral shaping; spectral imaging; collimation; radiation dose; signal-to-noise ratio; quantum noise; anatomical noise; spatial resolution; x-ray flux; ; TECHNOLOGY; TEKNIKVETENSKAP; Engineering physics; Teknisk fysik; Optical physics; Optisk fysik; Other engineering physics; Övrig teknisk fysik; Electrical engineering; electronics and photonics; Elektroteknik; elektronik och fotonik; Medical engineering; Medicinsk teknik; Radiological research; Radiologisk forskning;

    Sammanfattning : Early detection is vital to successfully treating breast cancer, and mammography screening is the most efficient and wide-spread method to reach this goal. Imaging low-contrast targets, while minimizing the radiation exposure to a large population is, however, a major challenge. LÄS MER

  2. 2. Metod, personlighet och forskning : Kontinuitet och förändring i vårdlärarutbildarnas kunskapskultur 1958-1999

    Författare :Eva Eliasson; Boel Englund; Birgitta Sandström; Per-Olof Erixon; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Knowledge culture; conceptions; values; curriculum theory; nursing teacher education; nursing teacher; knowledge; learning; continuity; change; state governance; power relationships; gender coding; classification; framing; thought style; space of experience; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation focuses on continuity and change in a local knowledge culture, the nursing teacher education in Stockholm, during the years between 1958 and 1999, with a strong emphasis on conceptions of knowledge and learning. Concepts of analysis come from Basil Bernstein, Ludwik Fleck, Reinhart Koselleck and gender theory. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap och medarbetarskap vid strukturella förändringar i hälso- och sjukvården

    Författare :Agneta Kullén Engström; [external]; []
    Nyckelord :grounded theory; hälso- och sjukvård; effektivitet; sammanslagningar; privatisering;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte Inom hälso- och sjukvården har krav på ökad effektivitet, tillgänglighet och höjd kvalitet, samt en minskad ekonomisk ram, krävt förändringar i hälso- och sjukvårdssystemet. Ett syfte med denna avhandling är att utifrån professionellas upplevelser och erfarenheter belysa den praktiska innebörden av begreppet effektivitet i hälso- och sjukvården. LÄS MER

  4. 4. Modeling and Data Analysis in Cellular Biophysics

    Författare :Jacob Kowalewski; Hjalmar Brismar; Anita Aperia; Björn Önfelt; Karl-Eric Magnusson; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Biophysics; Biofysik;

    Sammanfattning : Cellular biophysics deals with the physical aspects of cell biology. This thesis presents a number of studies where mathematical models and data analysis can increase our understanding of this field. LÄS MER

  5. 5. "Detta ideliga mötande" : En studie av hur kommunikation och samspel konstituerar gymnasieelevers skolpraktik

    Författare :Gunvie Möllås; Ann Ahlberg; Claes Nilholm; Reidun Tangen; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; upper secondary school; national programmes; pupils in need of special support; special education; communicative relational perspective; communicative contexts; participation; communication; learning; mediated actions; mediational means; dramaturgical perspective; ethnography; gymnasieskola; nationella program; elever i behov av särskilt stöd; specialpedagogik; kommunikativt relationsinriktat perspektiv; kommunikativa kontexter; delaktighet; kommunikation; lärande; medierad handling; medierande verktyg; dramaturgi; etnografi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Practically all pupils leaving the nine-year compulsory school continue their studies at the upper secondary school, which consequently faces the challenge of meeting the whole range of varying needs and conditions of students. Daily school practice is constituted by a number of communicative contexts, formal as well as informal. LÄS MER