Sökning: "erfarenhet elever"
Visar resultat 1 - 5 av 25 avhandlingar innehållade orden erfarenhet elever.
1. Learning to Teach and Teaching to Learn : Primary science student teachers´ complex journey from learners to teachers
Sammanfattning : This thesis concerns the process of student teachers´ learning to teach primary science and is based on four studies involving primary science student teachers during their teacher education program. The overall question that the thesis intends to investigate is in which ways student teachers’ learning about teaching can be illustrated and understood in terms of the critical aspects that are experienced within their teaching and learning practices. LÄS MER
2. Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten
Sammanfattning : This thesis studies students’ encounters with school science language games within the framework of laboratory classroom activities in Elementary Electricity. The focus is on students’ interaction with the teacher and with other students as well as with artefacts. LÄS MER
3. To include or not to include : Teachers’ social representations of inclusion of students with Asperger syndrome
Sammanfattning : Evidence on inclusive classrooms shows that successful implementation of inclusion can lead to increased social involvement, personal well-being and higher levels of academic performance compared with segregated provision. Despite these potential benefits inclusion of students with Asperger syndrome (AS) in the mainstream classroom is problematic. LÄS MER
4. Elevinflytande i lärandet
Sammanfattning : Denna avhandling syftar till att utveckla kunskap om elevinflytandets samvariation med lärandet. Fokus i studien är att undersöka vad som händer när elever har inflytande i sitt eget lärande och när elever har olika erfarenheter av sådant inflytande. LÄS MER
5. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER