Sökning: "engagemang pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 28 avhandlingar innehållade orden engagemang pedagogik.

  1. 1. Om mäns pro- och antifeministiska engagemang

    Författare :Jonas Mollwing; Jörgen From; Eva Silfver; Rickard Jonsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; profeminism; antifeminism; men; masculinity; feminism; gender order; gender equality; gender politics; activism; profeminism; antifeminism; män; maskulinitet; feminism; genusordning; jämställdhet; könspolitik; aktivism; education; pedagogik; genusvetenskap; gender studies;

    Sammanfattning : The overarching aim of the thesis is to describe and analyze men’s pro- and antifeminist engagement. Men’s approach to feminism is assumed to be created in the interaction of men’s intentions and a sociocultural structure that conditions human action. LÄS MER

  2. 2. Grundskoleelevers design i lärande : En studie om lärprocesser i programmering

    Författare :Maria Sparf; Susanne Kreitz-Sandberg; Håkan Löfgren; Susanne Kjällander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; programming; approach; engagement; design for learning; computational thinking; science centre; programmering; tillvägagångssätt; engagemang; design för lärande; datalogiskt tänkande; science center;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to the knowledge about how pupils design their learning in programming. It is mainly the learning process, how pupils deal with problems in programming and how they become, are and remain engaged in the tasks, which is of interest. LÄS MER

  3. 3. Högskolelärares personliga teorier om sin pedagogiska praktik

    Författare :Solbritt Schyberg; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; university teachers? thinking; undergraduate education; teaching and learning; tacit knowledge; systems theory; student-centeredeness; practical knowledge; personal knowledge; Higher education; pedagogical competence; Pedagogy and didactics; tyst kunskap; systemteori; studentcentrering; praktisk kunskap; personlig kunskap; pedagogisk kompetens; högre utbildning; Grundutbildning; undervisning och lärande; universitetslärares tänkande; Pedagogik; didaktik; Higher education;

    Sammanfattning : In this study university teachers? personal theories of their pedagogical practice in basic courses in undergraduate education are described and analyzed. According to for example Polanyi (1958) and Bourdieu (1990) university teachers have developed a personal practical theory as participators in an academic social context, first as students then as teachers. LÄS MER

  4. 4. Vishet i ett åldrandeperspektiv : en fenomenologisk-hermeneutisk studie

    Författare :Marika Marusarz; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Arbetet framställer gerontologisk forskningstradition och visar hur vishet är använt inom filosofi och myter samt tar upp vishet och transcendens i relation till åldrandet. Vidare består arbetet av två empiriska studier som presenteras och redovisas i ett sammanhang som delstudie I och II. LÄS MER

  5. 5. Läskulturer. Lärare, elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår

    Författare :Annette Ewald; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Humanities; upper elementary school; the teaching of literature; traditions of literature instruction; reading cultures; school ethnography; didactic subject research; Humaniora; General and comparative literature; Allmän och jämförande litteraturvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; school ethnography;

    Sammanfattning : This dissertation explores the teaching of literature in Swedish compulsory school. The aim of the study is to elucidate different approaches to literature instruction in upper elementary school (grades 4-6, pupils aged 10-13). LÄS MER