Sökning: "det goda lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 30 avhandlingar innehållade orden det goda lärande.
1. Mellan evidens och reflektion : om professionellt lärande i socialtjänstens familjebehandlande arbete
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om professionellt lärande och utveckling i familjebehandlande socialt arbete. Mer specifikt fokuseras reflektion och evidensbaserad praktik (EBP). Socialt arbete är en komplex och dynamisk praktik vilket ställer krav på många olika förmågor hos de professionella. LÄS MER
2. Inget klöver utan matematik : En studie av matematik i yrkesutbildning och yrkesliv
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att öka förståelsen för aspekter som inverkar på relationen mellan yrkeselevers kunskaper och de kunskaper som behövs i yrkeslivet. Detta görs genom att undersöka olika aktörers perspektiv på yrkeslivets behov av matematikkunskaper, matematikundervisning på yrkesprogram och utformningen av läroplanen Gy11. LÄS MER
3. Learning Dynamics of Workplace Development Programmes : Studies in Swedish national programmes
Sammanfattning : The thesis focuses on workplace development programmes (WPDPs) that operationalize national policies on workplace development. WPDPs are time-limited and they provide support to organizations that aim to improve their operational performance or employees’ work conditions. LÄS MER
4. A metric culture in academia : The influence of performance measurement on the academic culture of Swedish universities
Sammanfattning : This thesis studies how the proliferation of performance measurement within Swedish universities has affected the way university actors perceive academic work. The wide diffusion of performance measures in academia is conceptualised as a reflection of changes in the wider societal culture that may be attributed to comprehensive public sector reforms, the globalisation of the higher education sector and novel perspectives and expectations on universities. LÄS MER
5. Readiness or resistance? : Newly arrived adult migrants' experiences, meaning making, and learning in Sweden
Sammanfattning : This thesis is about newly arrived adult migrants’ meaning making and learning in Swedish society during the two years’ introduction period, after they have received the residence permit. I have specifically studied Arabic speaking adults’ meaning making and learning, by carrying out observations and individual in-depth interviews with 12 migrants. LÄS MER