Sökning: "adult education english"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden adult education english.

  1. 1. Vuxeneleven i fokus : Att utforma metoder för individanpassad undervisning i en forskningscirkel vid Komvux

    Författare :Ann-Charlotte Gunnarsson; Karolina Muhrman; Andreas Fejes; Maria Olsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Municipal Adult Education; Individualized Teaching; Individual Teaching; Relational Teaching; Digital Teaching; SFI Swedish for immigrants ; SVA Swedish as a second language ; English; Participatory Action Research PAR ; Research Circle; Life History; Group Interviews; Komvux; Individanpassad undervisning; Individuell undervisning; Relationell undervisning; Digitalundervisning; SFI svenska för invandrare ; SVA svenska som andraspråk ; Engelska; Deltagarorienterad forskning PAR ; Forskningscirkel; Livsberättelser; Gruppsamtal;

    Sammanfattning : Denna studie tillhör deltagarorienterad forskning (PAR) i form av en forskningscirkel. Syftet var att beskriva och analysera en forskningscirkels kunskapsutveckling både gällande dess process och dess innehåll. Deltagarna i cirkeln var nio lärare som arbetar vid en komvuxskola och de undervisar vuxenelever i ämnena SFI, SVA och engelska. LÄS MER

  2. 2. Rewards to skill supply, skill demand and skill match-mismatch: Studies using the Adult Literacy and Lifeskills survey

    Författare :Richard Desjardins; Nationalekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; skill mismatch; Education mismatch; overeducation; skill use; adult literacy; adult education; segmentation theory;

    Sammanfattning : This thesis is a collection of three independent but closely related studies. The focus is on the potential causes of skill mismatch, the extent of skill mismatch, the socio-demographic make-up of skill mismatch, and the consequences of skill mismatch in terms of earnings as well as employer sponsored adult education/training. LÄS MER

  3. 3. Changing conceptions of literacies, language and development : Implications for the provision of adult basic education in South Africa

    Författare :Caroline Kerfoot; Christopher Stroud; Elsa Auerbach; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; adult literacy; adult basic education; agency; citizenship; critical applied linguistics; development; linguistic citizenship; multilingualism; reflexivity; resemiotisation; voice.; Languages and linguistics; Språkvetenskap; tvåspråkighetsforskning; Bilingualism;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the growing body of knowledge on the circumstances under which adult education, in particular adult basic education, can support and occasionally initiate participatory development, social action and the realisation of citizenship rights. It traces developments in adult basic education in South Africa, and more specifically literacy and language learning, over the years 1981 to 2001, with reference to specific multilingual contexts in the Northern and Western Cape. LÄS MER

  4. 4. Att vara och agera medborgare : En etnografisk studie i folkbildande praktiker

    Författare :Annika Pastuhov; Petri Salo; Henrik Nordvall; Jorun Stenøien; Finland Turku Åbo Akademi Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier Vuxenpedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Popular education; liberal adult education; study circle; citizenship; ethnography; Folkbildning; fritt bildningsarbete; studiecirkel; medborgarinstitut; medborgarskap; etnografi;

    Sammanfattning : Denna avhandlings kunskapsintresse riktas mot relationen mellan folkbildande verksamheters ideal, såsom frihet och jämlikhet, och utformningen av dessa ideal i praktiken. Detta görs genom att utgångspunkten tas i deltagarens perspektiv, med andra ord den part som folkbildningen gör kunskapen eller bildningen tillgänglig för. LÄS MER

  5. 5. Arbetarrörelsen, Folkets Hus och offentligheten i Bromölla 1905-1960

    Författare :Lennart Karlsson; Lars Olsson; Marion Leffler; Margareta Ståhl; Thord Strömberg; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Folkets Hus; People s House; bourgeois public sphere; plebeian public sphere; labour movement; municipal politics; adult education; labour culture; cross class policy; History; Historia; Historia; History;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to analyze the People’s House in Bromölla as an arena for a plebeian public sphere. More specific, the analysis revolves around how the labour movement created a plebeian public sphere, the construction of the very arena and the activities there, including study circles, labour library, theatre plays, film showings, dance evenings and other amusements as parts of adult education among the working class people. LÄS MER