Sökning: "VAD ÄR ADD"

Visar resultat 1 - 5 av 35 avhandlingar innehållade orden VAD ÄR ADD.

  1. 1. Towards Understanding the Pelletizing Process of Biomass : Perspectives on Energy Efficiency and Pelletability of Pure Substances

    Författare :Stefan Frodeson; Jonas Berghel; Sylvia Larsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Pelletability; wood pellets; densification; chemical composition; Miljö- och energisystem; Environmental and Energy Systems;

    Sammanfattning : The use of fossil resources has to decrease and the use of renewable resources has to increase significantly to mitigate the climate change. In this change towards more renewable resources, biomasses will play an important role, both for energy use and for products. LÄS MER

  2. 2. Embedded high-resolution stereo-vision of high frame-rate and low latency through FPGA-acceleration

    Författare :Carl Ahlberg; Mikael Ekström; Ignacio Bravo Munoz; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computer vision; stereo vision; FPGA; embedded systems; Computer Science; datavetenskap;

    Sammanfattning : Autonomous agents rely on information from the surrounding environment to act upon. In the array of sensors available, the image sensor is perhaps the most versatile, allowing for detection of colour, size, shape, and depth. For the latter, in a dynamic environment, assuming no a priori knowledge, stereo vision is a commonly adopted technique. LÄS MER

  3. 3. ”Mellanklass kan man kalla det” : Om tid och meningsskapande vid övergången från förskoleklass till årskurs ett

    Författare :Lina Lago; Anna-Liisa Närvänen; Karin Osvaldsson Cromdal; Ann Quennerstedt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School transitions; preschool class; school; childhood; time; temporality; socialization; rites of passage; priming events; educational practice; Skolövergångar; förskoleklass; skola; skolstart; barndom; tid; temporalitet; socialisation; passageriter; nyckelhändelser; pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att undersöka övergången från förskoleklass till årskurs ett och hur barn lär känna och skapar mening om vad skola och förskoleklass är. Detta görs genom att studera hur övergången från förskoleklass till årskurs ett markeras genom olika aktiviteter och de processer i vilka barn tillsammans med andra barn, lärare och kontext skapar mening kring övergången. LÄS MER

  4. 4. Just know it : The role of explicit knowledge in internet-based cognitive behaviour therapy for adolescents

    Författare :Matilda Berg; Gerhard Andersson; Alexander Rozental; Ida Flink; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Knowledge; Internet-based cognitive behaviour therapy; Adolescents; Depression; Anxiety; Kunskap; IKBT; Ungdomar; Depression; Ångest;

    Sammanfattning : The role of explicit, declarative knowledge in general health care and in psychotherapy is a growing field of research. In many areas of healthcare, knowledge is regarded as an important factor for successful interventions. LÄS MER

  5. 5. Suicide Attempters - Drug Overdose Patterns and Ratings of Suicidality

    Författare :Anders Niméus; Lund Psykiatri; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; clinical psychology; Psychiatry; cortisol; serotonin; Deliberate self-harm; suicide-risk assessment; psychosomatics; Psykiatri; klinisk psykologi; psykosomatik;

    Sammanfattning : A decline of suicide rate can be accomplished by different psychiatric interventions. Early identification of individuals at risk for future suicide is especially important. Results from rating scales could add detailed information, which in turn might strengthen a psychiatric suicid risk assessment. LÄS MER