Sökning: "Social capital"

Visar resultat 21 - 25 av 982 avhandlingar innehållade orden Social capital.

  1. 21. Mellan systerskap och behandling : Omförhandlingar inom ett förändrat stödfält för våldsutsatta kvinnor

    Författare :Sara Helmersson; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Våld i nära relationer; våldsutsatta kvinnor; kvinnojour; socialtjänsten; stöd; samtal; behandling; violence in intimate relationships; abused women; women s shelter; social services; support; counselling; Våld i nära relationer;

    Sammanfattning : In Sweden, support for abused women has historically been a task for female volunteers in women’s shelters. However, due to amendments in the Social Services Act, some local municipalities have in recent years initiated services for people with experience of violence in intimate relationships, often women and men, abused as well as abusers. LÄS MER

  2. 22. Bilder av lokal näringslivsutveckling : exemplet Värnamo

    Författare :Martin Röllgårdh; Anders Malmberg; Kjell Haraldsson; Lars Larsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Local business development; discourse analysis; economic geography; industrial districts; path-dependency; social capital; knowledge bases; creative class; place attractiveness; strategic choices; Lokal näringslivsutveckling; diskursanalys; ekonomisk geografi; industriella distrikt; stigberoende; socialt kapital; kunskapsbaser; kreativ klass; platsattraktivitet; strategiska val; Human geography; economic geography; Kulturgeografi; ekonomisk geografi; Kulturgeografi; Social and Economic Geography;

    Sammanfattning : The main aim of this licentiate thesis is to examine how local actors in a medium-sized Swedish municipality, Värnamo, in their role as decision-makers at the local arena, describe and explain the preconditions and strategies for local economic and social development. The analysis uses semi-structured interviews to reveal the connections between the local actors representations of social and economic structures and their representations of central and future strategic choices. LÄS MER

  3. 23. Varumärkenas fält : Produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld

    Författare :Raoul Galli; Johan Lindquist; Annika Rabo; Donald Broady; Mats Trondman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; recognition; brand; field; communicative capital; classification; class; power; order; social being; brand of being; erkännande; varumärke; fält; kommunikativt kapital; klassifikation; klass; makt; ordning; socialt vara; varamärke; Social Anthropology; socialantropologi;

    Sammanfattning : I Varumärkenas fält ställs frågor som: Hur vinner man erkännande i Stockholms reklamvärld? Hur säljer reklamproducenter detta erkännande till sina uppdragsgivare? Vad för slags erkännande är statliga reklamköpare ute efter att vinna genom sitt samarbete med prisbelönta och erkända reklamproducenter? I kontrast till en spridd föreställning att reklamen ”speglar samhället” är grundantagandet i denna studie att reklamen i första hand speglar den värld som skapar den, dvs. reklamvärlden. LÄS MER

  4. 24. Between Nature and Modernity : Agroecology as an alternative development pathway: the case of Uganda

    Författare :Ellinor Isgren; LUCSUS; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; agricultural sustainability; smallholder farming; neoliberal modernization; sub-Saharan Africa; Uganda; civil society; rural social movements; emancipatory social science; political ecology; sustainability science; hållbarhetsvetenskap;

    Sammanfattning : Agricultural modernization has massively increased global food supply, but at a high environmental cost. Today many are calling for an agricultural ‘paradigm shift’, including several mainstream institutions. LÄS MER

  5. 25. Towards digitalisation of urban social sustainability

    Författare :Sanjay Somanath; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; indicators; digital tools; neighbourhood; Urban morphology; digitalisation; urban planning; Social Sustainability;

    Sammanfattning : The primary goal of the built environment is to create the infrastructure that facilitates the needs of the people that use them and elevate their quality of life. Sustainable development has encouraged architects and urban planners to be more sensitive toward the built environment's economic, environmental, and social dimensions. LÄS MER