Sökning: "Små och medelstora företag SMF"
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden Små och medelstora företag SMF.
1. Prerequisites and Possibilities for Manufacturing Companies to Prioritize and Manage Occupational Health and Safety
Sammanfattning : Legislation demands that health and safety of humans at work must be secured. Today, far from every company has a functioning systematic management of occupational health and safety (OHS) in place to fulfill its legal obligations. Instead, other day-to-day tasks appear to have greater priority. LÄS MER
2. Innovative Behaviour of Small Firms : Essays on Small Firms' Internationalisation and Use of Online Channels
Sammanfattning : The spread of information technology and the dissolution of international borders have had a significant impact on the challenges and opportunities faced by today's small and medium-sized enterprises (SMEs). Innovative behaviour on the part of SMEs is a prerequisite for a successful transformation of the opportunities offered by these structural changes into growth and profitability. LÄS MER
3. Energy efficiency in Swedish SMEs : Exploring barriers, knowledge creation and the role of municipal energy efficiency programs
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to analyze how municipalities support small and medium-sized enterprises (SMEs) in their work to improve their energy efficiency. The purpose of this study is to increase the current understanding of how the methods and tools used by municipalities to assist SMEs in improving their energy efficiency influence the end results in terms of achieved energy efficiency, and how knowledge related to energy efficiency is created within SMEs. LÄS MER
4. Unplanned managerial work : A driver for knowledge creation and innovation capabilities in manufacturing SMEs
Sammanfattning : Manufacturing small and medium-sized enterprises (SMEs) are important as they contribute to economic growth, employment opportunities and social integration. Their innovation capability is central to strengthening competitiveness, adaptability, and developing new sustainable solutions. LÄS MER
5. IT Service Management : Designprinciper för Informationssystemsartefakter
Sammanfattning : "Kunden är idag nöjdare""Antalet kritiska fel i produktion har markant minskat"”Vi har nått en högre kapacitetsnivå för flera processer”"Bättre kostnadskontroll för helheten samt för respektive förvaltningsobjekt""Ramverket mottogs bland medarbetarna på ett positivt sätt och kommer att hjälpa oss att arbeta mer effektivt”"Fått bättre kvalitet på data vilket ger möjlighet till bättre uppföljning och genomförande av proaktiva åtgärder"Citaten ovan vittnar om att det 36 månader långa forskningsprojekt som legat till grund för resultatet i avhandlingen har varit lyckat. Ytterligare ett bevis för framgången var att projektet blev tilldelat ”Årets IT Service Management Projekt” år 2013 med motiveringen att projektet på vetenskapliga grunder har arbetat för att effektivisera IT Service Management sektorn. LÄS MER