Sökning: "Lärararbete"
Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet Lärararbete.
1. Läraridentitet och lärararbete : Fem livsberättelser
Sammanfattning : In the dissertation I want to highlight how teacher identity takes form in different historical, social and local settings. The forming of a professional identity is one of the aims of this study. The other aim is to examine how teachers describe their work. Work in this context means everything a teacher does. LÄS MER
2. Gymnasielärares mentorshandlingar. En verksamhetsteoretisk studie om lärararbete i förändring : Upper Secondary Teachers’ Mentoring Actions. An Activity-Theoretical Study about Changes in Teachers’ Work
Sammanfattning : This thesis sheds light on Swedish teachers’ work in upper secondary school during times of restructuring. The aim of the study is to examine what teachers try to accomplish in their activities besides classroom teaching, here termed mentoring work. LÄS MER
3. Läskulturer. Lärare, elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår
Sammanfattning : This dissertation explores the teaching of literature in Swedish compulsory school. The aim of the study is to elucidate different approaches to literature instruction in upper elementary school (grades 4-6, pupils aged 10-13). LÄS MER
4. Lärare i en ny tid : Om grundskollärares förhandlingar av professionella identiteter
Sammanfattning : Den svenska grundskolan har under de två senaste årtiondena genomgått omfattande reform- och förändringsprocesser. Från en strukturell nivå har dessa drivit fram en ny tid med ett i grunden förändrat uppdrag för skolan och dess lärare. I denna avhandling antas emellertid att lärare som aktörer kan forma förändringar och strukturer. LÄS MER
5. Lärares förtroendearbetstid
Sammanfattning : The aim of this study is to generate a grounded theory about the work done by teachers. The initial area of data collection was the work done by teachers in their non-regulated hours, in which the teachers are expected to carry out professional activities like planning, preparation, correcting and spontaneous contacts with students, parents and colleagues. LÄS MER