Sökning: "Kundnöjdhet"
Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet Kundnöjdhet.
1. Creating customer value in commercial experiences
Sammanfattning : There is a type of business offering gaining much attention, both in the media and in financial figures, which provides the customer with something extra, something to be remembered. This offering is a commercial experience. LÄS MER
2. Den värdefulla nöjdheten? : en studie om kundnöjdhet och upplevt värde med kläder över tid
Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks kunders uppfattning om kläder i termer avnöjdhet och värde. Avhandlingen behandlar fyra övergripande forskningsfrågor,alla med fokus på kläder: (1) hur utvecklas kundnöjdheten över tid? (2) hurutvecklas värden över tid? (3) kan värden av olika slag förklara kundnöjdhet?och (4) hur kan nöjdhet och värden i kombination förklara intentioner? Kunderna rekryterades inledningsvis till studien i olika butiker i Stockholmsinnerstad i anslutning till att de inköpte ett visst klädesplagg. LÄS MER
3. Beställaren i utvecklingsprocessen : tid som konkurrensmedel
Sammanfattning : Bakgrunden till forskningsprojektet "Beställaren i utvecklingsprocessen - tid som konkurrensmedel" är den uppmärksamhet som riktats kring beställaren och dennes roll i fastighetsbranschen. Fastighetsägarens förmåga att vara en god beställare är av stor betydelse för ett fastighetsområdes utveckling och lönsamhet. LÄS MER
4. Customer value in commercial experiences : Expecting the unexpected
Sammanfattning : To an ever greater extent, customers desire experiences that are highly emotional, personally designed and memorable. Today’s customer has an increasing need to be entertained and often searches for pleasurable offerings of hedonic value. LÄS MER
5. Extending the Service Innovation Concept : Realization and Productivity
Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute to a better understanding of service innovation by exploring realization as a part of service innovation. Service innovation can be described as something that creates value for customers through new service offerings or service processes while realization refers to the actual use or deployment of the service. LÄS MER