Sökning: "Knowledge Management"

Visar resultat 1 - 5 av 2165 avhandlingar innehållade orden Knowledge Management.

  1. 1. Stressing Knowledge : Organisational closed-ness and knowledge acquisition under pressure

    Författare :Mats Koraeus; J.A. Verbeek; Fredrik Bynander; K. Lauche; P. 't Hart; E.K. Stern; M.H. Leyenaar; M.G. Valenta; S.L. Resodihardjo; Charles F. Parker; Försvarshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; crisis management; knowledge management; organisational learning; organisational behaviour; expertise; advisory; Statsvetenskap med inriktning mot krishantering och internationell samverkan; Statsvetenskap med inriktning mot krishantering och internationell samverkan;

    Sammanfattning : Organisations have been analytically conceptualised as being somewhat analogous to individuals for a long time. They have culture; they can learn; and they can behave in various odd ways. LÄS MER

  2. 2. In search of known unknowns : an empirical investigation of the peripety of a knowledge management system

    Författare :Leon Michael Caesarius; Jan Lindvall; Lars Engwall; Jannis Kallinikos; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; knowledge management systems; knowledge management endeavours; knowledge management; knowledge; knowledge creation; information technology; automating; informating; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : In their quest to secure their level of competitiveness, organizations have turned their attention to a specific type of information technology (IT) solution referred to as knowledge management systems (KMS). Research recurrently views and defines such system as IT-tools that mainly enable the collection, storing and diffusion of knowledge within the boundaries of the organization. LÄS MER

  3. 3. Mellan kunskap och politik : Kvalitetssystem och offentlig kunskapsstyrning i hälso- och sjukvården

    Författare :Mattias Örnerheim; Elin Wihlborg; Bo Persson; Gissur Ó Erlingsson; Ulrika Winblad; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Offentlig förvaltning; hälso- och sjukvårdspolitik; historisk institutionalism; kvalitetsstyrning; kunskapsstyrning; Public administration; healthcare politics; historical institutionalism; quality management; knowledge management; Health and Caring Sciences; Hälsovetenskap; Social Sciences; Samhällsvetenskap;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att undersöka utvecklingen av kvalitetssystem i hälso- och sjukvården ur ett historiskt-institutionellt perspektiv utifrån fallstudier och konceptuella analyser. Särskilt analyseras implikationer av utvecklingen med avseende på relationen mellan den medicinska professionen och det politiskt administrativa systemet samt konsekvenser för den politiska styrningen av sjukvården. LÄS MER

  4. 4. Lessons Learned in Knowledge Managment - the case of construction

    Författare :Mats Persson; Byggproduktion; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Construction technology; Industriell ekonomi; Anläggningsteknik; Quality Management; Project Management; Knowledge Management; Construction sector; Commercial and industrial economics;

    Sammanfattning : The construction sector has been criticised in recent years for being inefficient. The critique involved describes finished buildings as having flaws and there being a lack of interest within the construction sector in assembling knowledge and sharing experience. LÄS MER

  5. 5. Standardized Knowledge Transfer : A study of Project-Based Organizations in the Construction and IT Sectors

    Författare :Irene Martinsson; Marianne Nilson; Anders Söderholm; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; standardization; knowledge formation; knowledge transfer; project management; knowledge management; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Standardized knowledge transfer in project-based organizations is analyzed. The empirical material considered comes from 11 recurring projects from two sectors: the construction sector and the IT sector. LÄS MER