Sökning: "Johan Hammar"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Johan Hammar.
1. Evolutionary ecology of arctic char (Salvelinus alpinus (L.)) : Intra- and interspecific interactions in circumpolar populations
Sammanfattning : This thesis examines a suite of ecological and genetic mechanisms influencing the fundamental and realized niche borders of European and North American populations of the Arctic char (Salvelinus alpinus (L.)) species complex in allopatry as well as in sympatry with brown trout (Salmo trutta) or brook trout (Salvelinus fontinalis). LÄS MER
2. A Wave Expansion Method for Aeroacoustic Propagation
Sammanfattning : Although it is possible to directly solve an entire flow-acoustics problem in one computation, this approach remains prohibitively large in terms of the computational resource required for most practical applications. Aeroacoustic problems are therefore usually split into two parts; one consisting of the source computation and one of the source propagation. LÄS MER
3. Kort afhandling, om en bruks patrons tilbörliga upsigt i hytta och hammar wid jernsmide, med den widtber. phil. facult. samtycke, under ... Johan Gotschalk Wallerii ... inseende, til alment ompröfvande framsteld vid kongl. acad. i Upsala, uti den Gustavianska lärosalen d. 17 junii, åhr 1756. Af Daniel Krapp, ångermanlenning
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. lac of Time : Transcription Factor Kinetics in Living Cells
Sammanfattning : Gene regulation mediated by transcription factors (TFs) is essential for all organisms. The functionality of TFs can largely be described by the fraction of time they occupy their regulatory binding sites on the chromosome. DNA-binding proteins have been shown to find their targets through facilitated diffusion in vitro. LÄS MER
5. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER