Sökning: "Intersubjektivitet"
Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade ordet Intersubjektivitet.
1. Vad eller vem? : en pedagogisk rekonstruktion av G. H. Meads teori om människors intersubjektivitet
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Litteracitetsaktiviteter i skärningspunkten mellan lek och undervisning i förskola och förskoleklass
Sammanfattning : This licentiate thesis aims to contribute to the field of early childhood literacy by focusing on the in situ communication and interaction in literacy activities in preschools and preschool classes. The studied activities were designed by preschool teachers by means of using the educational television programme Life in Letterland (Livet i Bokstavslandet in Swedish) as a point of departure. LÄS MER
3. "Vi började se barnen och deras samspel på ett nytt sätt " : Utveckling av samspelsdimensionen i förskolan med hjälp av Pedagogisk processreflektion
Sammanfattning : The overall aim of the Educational Process Reflection (EPR) studies has been to develop a better understanding concerning interaction between adults and children and the conditions for children’s peer play and interaction within the pre-school arena. The ultimate goal of the present study is to explore how practitioners through the use of EPR may develop the dimension of social interaction between practitioners and children and between children, in order to consciously create a more healthy and inclusive experience for all children and especially for children at risk. LÄS MER
4. Bildterapi – en väg till inre förändring och förbättrad hälsa
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte var att undersöka bildterapins möjlighet att bidra till inre förändring och förbättrad hälsa hos individen. Med inre förändring avses en strukturell och varaktig förändring som sker på ett psykologiskt djupare plan, till skillnad mot en yttre och mer tillfällig förändring. LÄS MER
5. I samtal med Kronofogden : Hur myndighetsservice görs i språkliga möten mellan inringare och kundservicehandläggare
Sammanfattning : This thesis explores the interaction between frontline service officials and clients in customer service calls to the Swedish Enforcement Authority (SEA), a national government agency working with debts. The aim is to shed light on these service calls as interactional, meaning-making encounters between callers and frontline service officials. LÄS MER