Sökning: "Institutionen För Beteendevetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 121 avhandlingar innehållade orden Institutionen För Beteendevetenskap.

  1. 1. Medborgaren och marknaden : Pedagogisk diskurs för folkbibliotek

    Författare :Bosse Jonsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; public libraries; pedagogy; adult education; popular adult education; discourse; pedagogical discourse; governmentality Department;

    Sammanfattning : The public libraries in Sweden were founded about 100 years ago. Because societal conditions have changed considerably since then it is interesting to examine the extent to which views about public libraries have changed among the libraries' main actors. The aim of the study is to illuminate how decision makers of public libraries, i.e. LÄS MER

  2. 2. Reading for Life : Three Studies of Swedish Students’ Literacy Development

    Författare :Ulla Damber; Stefan Samuelsson; Mats Myrberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Literacy; fiction; second language learning; the deficit discourse; scaffolding; Läsning; skönlitteratur; andraspråksinlärning; bristdiskurs; stöttning; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore school classes with a higher level of achievement in reading than could be expected, with regard to socio-economic background factors and language background. What do those classes practice? Which attitudes towards reading and schooling do those children and their teachers display? The teacher and the classroom environment are in particular focus. LÄS MER

  3. 3. Allt har förändrats och allt är sig likt : En longitudinell studie av argument för grundskolans matematikundervisning

    Författare :Maria Bjerneby Häll; Berit Askling; Ole Björkqvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school mathematics; arguments for mathematics; mathematics teaching; compulsory school; mathematics teacher; teacher education; novice teacher; skolämnet matematik; argument för matematik; matematikundervisning; grundskola; matematiklärare; lärarutbildning; nyutbildad lärare; Education; Pedagogik; Mathematics; Pedagogics and Educational Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva och analysera argument för matematik i grundskolan och att förstå varför och hur de officiella argumenten förändras, från de argument som återfinns i styrdokument till de argument som förs fram av undervisande matematiklärare. En utgångspunkt är att skolmatematikens villkor och verklighet kan beskrivas genom analys av officiella argument och av lärarstudenters och lärares personliga argument för matematik i grundskolan. LÄS MER

  4. 4. Varför undervisning i matematik? : argument för matematik i grundskolan - i läroplaner, läroplansdebatt och hos blivande lärare

    Författare :Maria Bjerneby Häll; Bertil Askling; Hans Wallin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Arguments for Mathematics; Curriculum in Mathematics; School Mathematics; Student Teachers in Mathematics; Matematikundervisning; grundskolan; Mathematics; Educational Science;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate, describe and analyse the justification and the goals of mathematics education in compulsory school in Sweden. The focus here is on student teachers and their conceptions of why mathematics should be taught in school. LÄS MER

  5. 5. Förändringsdynamik : utveckling, lärande och drivkrafter för förändring

    Författare :Barbro Nilsson; Per-Erik Ellström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Changes; development initiatives; conditions for learning at work; driving forces for change; Förändringsarbete; småföretag; Sverige; organisationsförändringar; lärande organisation; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This dissertation is concerned with change and development processes in small manufacturing firms. An important premise in this dissertation is that the workplace can be considered as a significant learning environment, and the issue to be focused here is the changes that occur within this learning enviromnent. LÄS MER