Sökning: "Inga Sjöberg"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Inga Sjöberg.

  1. 1. The vagina : morphological, functional and ecological aspects

    Författare :Inga Sjöberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; vagina; vaginal epithelium; vaginal fluid; morphometry; bacterial ecology; endotoxins; vaginosis;

    Sammanfattning : The vagina is one organ of the body which has not been studied exhaustively. Moreover, most of the studies found in the contemporary literature have been performed on women affected by a variety of genital diseases. LÄS MER

  2. 2. Studying the healing and long-term outcomes of two partial thickness wound models using different wound dressings

    Författare :Matilda Karlsson; Folke Sjöberg; Moustafa Elmasry; Pia Olofsson; Christina Lindholm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : Background: Safe and effective wound dressing treatments are important for proper wound healing. Such procedures therefore need to be evidence-based regarding the most important outcome measures such as healing time, less discomfort for the patient, duration of hospital care and, importantly, less scarring. LÄS MER

  3. 3. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER