Sökning: "Informella samtal"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden Informella samtal.

  1. 1. Le récit conversationnel en situation exolingue de français : Formes, types et fonctions

    Författare :Eva Westin; Franska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; back-channel signals; Corpus Westin; French language; reportability; anecdotal ; narrator – narratee; Conversational narrative; exolingual – endolingual; forms of conversational narrative auto-introduction; Franska språket; hetero-introduction; co-narration; continuity – discontinuity; echoic narration; types of conversational narrative private; retold story ; Linguistics; Lingvistik; cultural; historical; functions of conversational narrative argumentative; explicative; fictive ;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine, through a mainly qualitative description, the narrative in exolingual conversations in French between non-native speakers (NNS) (Swedish students) and native speakers (NS). The theoretical frame ranges from text linguistics (Revaz, Adam, Bronckart etc. LÄS MER

  2. 2. Religion in Dialogue with Late Modern Society: A Constructive Contribution to a Christian Spirituality Informed by Buddhist-Christian Encounters

    Författare :Ann Aldén; Centrum för teologi och religionsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Thich Nhat Hanh; Aloysius Pieris; Constructive Theology; Buddhist-Christian; Christian; Buddhism; Spirituality; Christian Spirituality; Society; Religion and Modernity; Modernity; Religion; Late Modern; Dialogue; Non-Christian religions; Världsreligioner ej kristendom ; General; systematic and practical Christian theology; Kristen teologi allmän; systematisk och praktisk ;

    Sammanfattning : In this dissertation I make a constructive contribution to a Christian spirituality for late modern religiously plural society. The words ‘a constructive contribution’ designate the methodological approach of the study. LÄS MER

  3. 3. Interaction and Language Assessment in Aphasia and Dementia : A Comparative Perspective

    Författare :Karin Myrberg; Christina Samuelsson; Lars-Christer Hydén; Heidi Hamilton; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Aphasia; Dementia; Assessment; Testing; Interaction; Language; Cognition;

    Sammanfattning : Language problems in dementia resemble the symptoms of aphasia in many respects. A growing body of research discusses the cognitive deficits associated with aphasia. Despite common denominators, very little is written with a comparative perspective on the two clinical groups. LÄS MER

  4. 4. Skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Christina Aminoff; Karin Forslund Frykedal; Marianne Skoog; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; literacy; reading and writing instruction; events; preschool class; year 1; the sociocultural perspective; literacy event; literacy; skriftspråklighet; läs- och skrivundervisning; handlingar; förskoleklass; årskurs 1; sociokulturellt perspektiv; literacyhändelser;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om skriftspråklighet i förskoleklass och årskurs 1. Syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1 och i övergången mellan de två skolformerna. I avhandlingen ingår tre förskoleklasser och fem klasser i årskurs 1. LÄS MER

  5. 5. Återkoppling i lågstadieklassrum

    Författare :Elisabeth Eriksson; Robert Thornberg; Lisa Björklund Boistrup; Gunnel Colnerud; Kari Smith; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Feedback; Field studies; Grounded theory; Primary school; Students’ perspective; Teachers’ perspective; Elevers perspektiv; Fältforskning; Grundad teori; Lågstadiet; Lärares perspektiv; Återkoppling;

    Sammanfattning : Återkoppling är en del av det vardagliga arbetet i klassrummet och även en del av lärares bedömningspraktik. Syftet med avhandlingen är att utforska och begreppsliggöra den återkoppling som kommuniceras från lärare till elev i det vardagliga arbetet i lågstadieklassrum. LÄS MER