Sökning: "Ida Säfström"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Ida Säfström.

  1. 1. Tensor Products of Highest Weight Representations and Skew-Symmetric Matrix Equations A+B+C=0

    Författare :Ida Säfström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Highest weight respresentation; tensor product decomposition; orthogonal algebra; skew-symmetric matrix; Horn’s conjecture; moment map; coadjoint orbit; flag manifold; general linear algebra; infinite dimensional unitary representation; general linear algebra;

    Sammanfattning : The question of characterizing the eigenvalues for the sum of two Hermitian matrices, was solved in 1999, after almost a century of efforts. The saturation conjecture for GL_C(n) was proven by Knutson and Tao, filling in the last gap in Horn’s conjecture. LÄS MER

  2. 2. Exercising Mathematical Competence: Practising Representation Theory and Representing Mathematical Practice

    Författare :Anna Ida Säfström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical competence; exercising competencies; young children; whole number arithmetic; tertiary level; proving; highest weight representation; tensor product decomposition; skew-symmetric matrix; moment map; infinite dimensional unitary representation; highest weight representation;

    Sammanfattning : This thesis assembles two papers in mathematics and two papers in mathematics education. In the mathematics part, representation theory is practised. Two Clebsch-Gordan type problems are addressed. LÄS MER

  3. 3. Tensor products of highest weight representations and skew-symmetric matrix equations A+B+C=0

    Författare :Anna Ida Säfström; Genkai Zhang; Sverige Göteborg Göteborgs universitet Institutionen för matematiska vetenskaper; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER