Sökning: "Hans Sternudd"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Hans Sternudd.

  1. 1. Excess och aktionskonst : en semiotisk analys av Hermann Nitschs Das 6-Tage-Spiel med betoning på första dagens Mittagsfinale

    Författare :Hans T. Sternudd; Ann-Charlotte Weimarck; Göran Sonesson; Anders Marner; Avdelningen för konsthistoria och visuella studier; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Hermann Nitsch; orgien mysterien theater; Das 6-Tage-Spiel; Wiener Aktionsgruppe; action art; actionism; performance art; Art history; Konsthistoria; stage art; semiotic; orgien mysterien theater; Hermann Nitsch; Das 6-Tage-Spiel; Wiener Aktionsgruppe; action art; actionism; performance art; Art history; Konsthistoria; stage art; semiotic;

    Sammanfattning : The subject for this dissertation is the Austrian artist Hermann Nitsch’s Das 6-Tage-Spiel (1998). The purpose is to examine in what way Das 6-Tage-Spiel, as part of the orgien mysterien theater (hereafter o. m. LÄS MER

  2. 2. Samtidskonstbaserat gestaltningsarbete i utbildningen av bildlärare : Om vikten av transformativ beredskap i förändringsprocesser

    Författare :Eva Cronquist; Lena Fritzén; Hans Sternudd; Eva Alerby; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher education program; art teacher education program; contemporary art; art project; contemporary arts-based practice learning processes; transformation; subject culture; artistic project methods; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This dissertation addresses student learning processes in contemporary arts- based practice in visual arts teacher education programs. The arts-based processes studied are based on the explorative method for exploring social and social phenomena. LÄS MER

  3. 3. Spelet kan börja : Om vad en bildlärarutbildning på samtidskonstens grund kan erbjuda av transformativt lärande

    Författare :Eva Cronquist; Lena Fritzén; Hans T Sternudd; Margareta Wallin Wictorin; Ulla Lind; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Art teachers training education; contemporary art; reflexive creativity; reflexive turn; adult learning; högre utbildning; Bildlärarutbildning; samtidskonst; reflexiv kreativitet; reflexiv vändning; vuxenlärande lärarutbildning; högre utbildning; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : To enter higher education means making new experiences and develop newunderstanding within a knowledge field. The situation could also entail, for thestudent, an entirely different self-understanding. This licentiate thesis deals withthis kind of learning process. LÄS MER

  4. 4. Dekoloniseringskonst : Artivism i 2010-talets Sápmi

    Författare :Moa Sandström; Coppélie Cocq; Hans Sternudd; Martin Hultman; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; artivism; decolonization; Sámi art; Swedish colonialism; Indigenous movement; activism; social media; street art; artivism; dekolonisering; samisk konst; svensk kolonialism; urfolksrörelse; aktivism; sociala rörelser; sociala medier; gatukonst;

    Sammanfattning : During the 2010s, conceptual art took a prominent position in Sámi struggles for political and social change. Narratives about contemporary colonialism and decolonising alternative visions, conveyed through music, visual arts, performative acts, and poetry, engaged broad audiences and attracted widespread attention. LÄS MER