Sökning: "Hans Magnusson"
Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden Hans Magnusson.
1. From recovery boiler to integration of a textile fiber plant : Combination of mass balance analysis and chemical engineering
Sammanfattning : Modern chemical technology is an efficient tool for solving problems, particularly within the complex environment of the pulp and paper industry, and the combination of experimental studies, mill data and mass balance calculations are of fundamental importance to the development of the industry. In this study various examples are presented, whereby chemical technology is of fundamental importance. LÄS MER
2. Creep modelling of particle strengthened steels
Sammanfattning : Materials used in thermal power plants have to resist creep deformation for time periods up to 30 years. Material evaluation is typically based on creep testing with a maximum duration of a few years. This information is used as input when empirically deriving models for creep. LÄS MER
3. Creep modelling of particle strengthened steels
Sammanfattning : Materials to be used in thermal power plants have to resist creep deformation for time periods up to 30 years. The role of alloying elements for creep strength of 9-12% Cr steels is analysed. The creep strength in these steels relies on minor additions of alloying elements. LÄS MER
4. Mueller matrix ellipsometry studies of nanostructured materials
Sammanfattning : Materials can be tailored on the nano-scale to show properties that cannot be found in bulk materials. Often these properties reveal themselves when electromagnetic radiation, e.g. light, interacts with the material. LÄS MER
5. Geografilärares ämnesförståelse : Ämnesdidaktiska berättelser som reflektionsarena skapar kunskap om skolans geografi
Sammanfattning : Kunskaper om och perspektiv på skolämnet geografi är viktiga när relationen mellan lärare och ämne sätt i fokus, särskilt om lärares ämnesspecifika förståelse betraktas som bärande för hur geografiämnet blir till i skolan.Syftet med denna studie är att utforska hur geografilärares ämnesspecifika förståelse kommer till uttryck och kan förstås när lärare själva får reflektera över ämnet och undervisningen. LÄS MER