Sökning: "Högskoleutbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade ordet Högskoleutbildning.

  1. 1. Att ändra kurs : högskolemässighet inom yrkesinriktad högskoleutbildning

    Författare :Leif Karlsson; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Att ändra kurs : högskolemässighet inom yrkesinriktad högskoleutbildning

    Författare :Leif Karlsson; LärandeResursCentrum; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Geographical mobility of the tertiary educated - Perspectives from education and social space

    Författare :Aimee Haley; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social rörlighet genusaspekter; Högskoleutbildning; Arbetsmarknad; Regionala skillnader; Socialt rum; Education; Higher; Regional disparities; Labor market; Sverige; Högskoleutbildning; Rörlighet; Social rörlighet; Arbetsmarknad; Higher education; Mobility; Social mobility; Labour market;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Assessing writers, assessing writing : A dialogical study of grade delivery in Swedish higher education

    Författare :Janna Meyer-Beining; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Betygsättning; Högskoleutbildning; Återkoppling psykologi ; Didaktik; Uppsatsskrivning; Education; Higher; Feedback Psychology ; Grading and marking Students ; Academic writing; Teaching;

    Sammanfattning : Assessment feedback has been discussed as an important resource for providing students with a sense of their current performance relative to institutional expectations and with the information needed to close apparent gaps. Pointing out that this involves complex sense-making processes, recent research has stressed the need to change the nature of assessment feedback from teacher telling to student/teacher/peer dialogues. LÄS MER

  5. 5. Att tänka kritiskt? : en studie om lärande, PBL och IT i ingenjörsutbildningen

    Författare :Ewa Olstedt; Magnus Söderström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogisk metodik; Problembaserad inlärning; Datorstödd undervisning; högskolan; Sverige; Högskoleutbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase our understanding of the learning environment being offered to engineering undergraduates in a technical university or institute of technology, using the Royal Institute of Technology in Stockholm (KTH) as a study case. The factual basis of the empirical study has been compiled from questionnaires, interviews and participants' observations. LÄS MER