Sökning: "Fredrik Nordin"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden Fredrik Nordin.

  1. 1. Metriska öfversättningar från sanscrit. Med vidtberömda philosophiska facultetens samtycke till offentlig granskning framställda af mag. Carl Fredrik Bergstedt ... och Johan August Nordin af Vestmanlands och Dala nation. På gustavianska auditorium den 11 october 1845 p. v. t. e. m., VII

    Författare :Carl Fredrik Bergstedt; Johan August Nordin; Carl Fredrik Bergstedt; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Sokrates och hans anklagare. 9 delen. Med phil. facult. tillstånd under inseende af Vilhelm Fredrik Palmblad ... till offentlig granskning framstäld för philosophiska graden af Olof Nordin v. Coll. V. D. M. Norrl. å gustavianska lärosalen den 13 juni 1845 p. v. t. e. m

    Författare :Vilhelm Fredrik Palmblad; Olof Nordin; Vilhelm Fredrik Palmblad; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Notionum ethicarum quas formales dicunt dialexis critica cujus particulam secundam venia ampl. fac. philos. Upsal. præside Nicol. Freder. Biberg ... pro gradu philosophico p. p. Carolus Jacobus af Nordin Bothniensis. In auditorio Gustav. die IX Junii MDCCCXXIV. h. p. m. s

    Författare :Nils Fredrik Biberg; Carl Jakob af Nordin; Nils Fredrik Biberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Externalising services: walking a tightrope between industrial and service logics

    Författare :Fredrik Nordin; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The externalisation of services and the adoption of service logic are topics that have received increasing attention recently, both among academics and practitioners. Whereas the adoption of service logic is associated with approaching the customer through various sorts of services and solutions, the externalisation essentially means leaving part of the customer interface to an external firm. LÄS MER

  5. 5. Place-of-Origin Effects on Brand Equity : Explicating the evaluative pertinence of product categories and association strength

    Författare :Mikael Andéhn; Fredrik Nordin; Per-Olof Berg; Mats E. Nilsson; Leif E. Hem; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Country-of-origin; Association Strength; Product Category; Brand Equity; Place; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : The country-of-origin effect - the alteration of judgment derived from an association to a place, is a much studied phenomenon with great potential implications for brand management and international marketing. However, in light of criticism towards the lack of conceptual development the extant literature, the relevance of the effect has been brought into question. LÄS MER