Sökning: "Företag"
Visar resultat 11 - 15 av 646 avhandlingar innehållade ordet Företag.
11. Participation i företag : en jämförelse mellan ett jugoslaviskt och ett svenskt tobaksföretag
Sammanfattning : .... LÄS MER
12. Svenska företag åter i Österled : hur svenska företag positionerade sig i Öst och minskade sin exponering för risk och osäkerhet
Sammanfattning : .... LÄS MER
13. Värdeskapande produktutveckling i tjänsteintensiva företag : en kvalitativ och vardagsorienterad studie om produktutvecklingsarbete i en era när kunder i allt högre grad betalar för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter
Sammanfattning : Kunder betalar i allt högre grad för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter. Viktiga sådana aspekter är tjänster och service, men även aspekter av sinnlig, emotionell, ekonomisk, upplevelsemässig, etisk, estetisk, miljömässig, kvalitetsmässig, identitetsstärkande, social och kulturell karaktär. LÄS MER
14. Lokala fack i globala företag : Electrolux verkstadsklubb i Motala och koncernfacket 1925-1985
Sammanfattning : Since the 1970's the union movement has regarded international business as a threat to union interests, democratic values and national independence. The union movement has mentioned two methods of defence against influence of international businesses: to introduce societal restrictions on a national or international level and to establish international (corporate) group unions. LÄS MER
15. Är närhet en geografisk fråga? Företags affärsverksamhet och geografi - en studie av beroenden mellan företag och lokaliseringens betydelse
Sammanfattning : The need for proximity and the ability to overcome distance have always influenced the way people use the surface of the earth to make plans for society and organise its maintenance. A common feature in describing and analysing concentrations of companies, industries and business relationships is proximity, a concept that can have different meanings in both psychological and geographical terms. LÄS MER