Sökning: "Etnografiska studier"
Visar resultat 1 - 5 av 20 avhandlingar innehållade orden Etnografiska studier.
1. Styrning bakom kulisserna : Regeringskansliets politiska staber och regeringens styrningskapacitet
Sammanfattning : This thesis analyses one of the less explored areas of Swedish politics: the political appointees in the ministerial staffs of the Swedish core executive. The study draws attention to the everyday life of the ministerial staff in order to give an idea of their function: What do the political appointees do? How is the work of the ministerial staffs organized? How is policy coordinated at the political level? The main empirical focus of this thesis is the 2002-2006 term of office. LÄS MER
2. Intercreativity in Surgical Practice : A Dialogical Approach to Interaction & Technology
Sammanfattning : Based on dialogical theory and empirical exploration of surgical operations in a Swedish hospital, this text contributes to the study of critical work practice. In empirical detail, ethnographic investigation and video analysis show that ‘everyday interactivity’, i.e. LÄS MER
3. Kunskapsintegrering med informationssystem i professionsorienterade praktiker
Sammanfattning : Den här avhandlingen utgår ifrån ett professionsorienterat perspektiv på användning av informationssystem. Informationssystem för kunskapsintegrering i professionsorienterade arbetspraktiker innebär en dynamik för styrning och organisation där den professionsorienterade arbetspraktiken och informationssystem kan utvecklas tillsammans. LÄS MER
4. Tinkered care: Assembling Medicine Consumption in Grey Zones
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to advance knowledge about care as situated practices within and beyond medical institutional settings. It addresses the phenomenon of substandard and falsified medical products, an issue that concerns state governments globally and organisations including the World Health Organization. LÄS MER
5. Varor och märken – om att vara och märkas
Sammanfattning : Studien undersöker utifrån ett varumärkeskulturellt perspektiv vilka roller konsumtion av, och tal om, varumärken spelar i unga svenska konsumenters identitetskonstruktion. Det innebär att studien ontologiskt problematiserar traditionella dikotomier i form av subjekt/objekt och producent/konsument, samt epistemologiskt inspireras av etnografiska metoder. LÄS MER