Sökning: "Britt-Marie Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Britt-Marie Johansson.

  1. 1. Bostadsbyggandet i idé och praktik : Om kunskaper och föreställningar inom byggsektorn

    Författare :Britt-Marie Johansson; Birgitta Ericson; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Kundkommunikation på distans : en studie om kommunikationsmediets betydelse i affärstransaktioner

    Författare :Britt-Marie Johansson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Tidigare var det vanligaste, och ofta enda, sättet att skaffa varor av olika slag, att besöka en butik och där välja ut och betala de produkter vi behövde. Sätten att införskaffa produkter har dock förändrats. Under senare år har det blivit mer vanligt att handla på distans. LÄS MER

  3. 3. Kundkommunikation vid distanshandel : En studie om kommunikationsmediers möjligheter och hinder

    Författare :Britt-Marie Johansson; Karin Axelsson; Göran Goldkuhl; Jonny Holmström; Ola Henfridsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Andelen affärstransaktioner som bedrivs på distans, dvs. handel där köpare och säljare inte träffas öga mot öga, blir allt större. LÄS MER

  4. 4. ”Is i magen och ett varmt hjärta” : Konstruktionen av skolledarskap i ett könsperspektiv

    Författare :Karin Franzén; Britt-Marie Berge; Ulla Johansson; Solveig Hägglund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School leadership; gender; discourse analysis; feminist post-structuralism; subject positions and social construction; Education; Pedagogik; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the discursive construction of school leadership in a gender perspective and the meanings attached to school leadership. Theoretically, I draw on discourse analysis, and feminist poststructuralist theories have been my source of inspiration. LÄS MER

  5. 5. Vad, hur och varför i slöjdämnet : textillärares uppfattningar om innehåll och undervisning i relation till kursplanen

    Författare :Åsa Jeansson; Britt-Marie Styrke; Inger Landström; Anders Marner; Marléne Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers pedagogical thinking; teaching; PCK; knowledge requirements; craft education; interviews; textilslöjd; slöjdundervisning; Lgr11; kunskapskrav; kunskapsområdet slöjd; didaktiskt tänkande; didaktisk innehållskunskap; intervjuer; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The thesis deals with questions of how the purpose and content in the Swedish school subject Sloyd can be understood in the present, some years after a new curriculum came into effect in 2011. Through sloyd teachers’ stories of their knowledge and the historical traces that have left a mark on their teaching, such as older syllabuses and mediated experiences, the intention is to examine the pedagogical thinking that forms the classroom’s activities. LÄS MER