Sökning: "Barn idrott"
Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade orden Barn idrott.
1. Barn i rörelse : Om förutsättningar för utveckling i alternativa (?) idrottsaktiviteter
Sammanfattning : The focus of this doctoral dissertation is programs and interventions aiming to increase the proportion of children that is physically active. These efforts are called alternative sports activities as their ambition is to offer alternative developmental paths that may complement the traditional sporting environments. LÄS MER
2. Barn, föräldrar och idrott : En intervjustudie om fostran inom fotboll och golf
Sammanfattning : The purpose of this work is to describe and understand the significance of sports for children active in sports, their parents, and family. I am interested in how daily sports practice is understood by children active in sports and their parents and what sports mean for upbringing of children and young people. LÄS MER
3. Ledarna och barnidrotten : Idrottsledarnas syn på idrott, barn och fostran
Sammanfattning : An important premise for the study is the pedagogic importance of sports, that children and youth via sports and its leaders consciously and unconsciously incorporate and teach themselves skills, habits and knowledge as well as norms and values. Another premise is that sports leaders, like other teachers and leaders, work in a time where new conditions prevail for children’s upbringing and for the role as a leader. LÄS MER
4. I skilda idrottsvärldar : barn, ledare och föräldrar i flick- och pojkfotboll
Sammanfattning : The sporting triangle represents the relationships among children, leaders and parents in the context of child sport. These relations are of significant importance for the child’s experience of sport. LÄS MER
5. Barns delaktighet i pediatrisk vård – perspektiv, erfarenheter och möjligheter till förändring utifrån barn med långvarig sjukdom
Sammanfattning : Bakgrund: Det senaste decenniet har patientens delaktighet fått en allt större uppmärksamhet i forskning, riktlinjer, lagar och klinisk vård. Men många barn känner sig inte delaktiga i sin vård. Vårdpersonal och föräldrar talar ofta över huvudet på barn och ofta förstår barnen inte vad de vuxna pratar om. LÄS MER