Sökning: "Att få syn på avgörande skillnader"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Att få syn på avgörande skillnader.

  1. 1. Att få syn på avgörande skillnader : Lärares kunskap om lärandeobjektet

    Författare :Pernilla Mårtensson; Ulla Runesson; Ference Marton; Astrid Pettersson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers of mathematics; mathematics learning; pedagogical content knowledge; mathematical knowledge for teaching; learning study; variation theory; division; decimal numbers; equation of the straight line;

    Sammanfattning : Lärare som undervisar i matematik förväntas kunna mer avancerad matematik än vad de undervisar om. Men formell matematikkunskap anses inte vara tillräckligt för att lärare ska kunna undervisa så att ämnesinnehållet blir begripligt för eleverna, de behöver även pedagogical content knowledge (PCK). LÄS MER

  2. 2. En för alla, alla för en - sjuksköterskors och ingenjörers syn på ledarskap : En enkät och repertory grid studie sista terminen i utbildning och efter ett till ett och halvt år i arbete

    Författare :Carin Linander; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industrial psychology; implicit leadership theory; repertory grid; young nursing and engineering students; view about leadership; Arbetspsykologi; industripsykologi;

    Sammanfattning : Research has indicated that there is a growing tendency for young, well-educated people to hold different values toward work and management of work than previous generations. Thus managerial difficulties can arise when these different generations collaborate at work. LÄS MER

  3. 3. I fjärran blir fjällen blå: En komparativ studie av isländska och svenska grundskolor samt sex fallstudier om närhet som förutsättning för pedagogiskt ledarskap

    Författare :Haukur Viggósson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; principal’s-teachers relationship.; compulsory schools; personnel leadership; School administration; school organisation; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The thesis focuses on the elementary school principal’s formal responsibility and role in connection with his spatial and psycho-social nearness to the teachers. On one hand it is a comparison between schools in Sweden and Iceland, while on the other hand it is a case study of the principal’s leadership in several different school organisations. LÄS MER

  4. 4. Toward a more sustainable food system using public procurement

    Författare :Elvira Molin; Anna Björklund; Skoglund Wilhelm; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; procurement; food; sustainability; criteria; Environmental Strategic Analysis; Miljöstrategisk analys;

    Sammanfattning : Around 30 % of today's anthropogenic greenhouse gas emissions originate from the food sector. Food production is the lead cause of deforestation, biodiversity loss, depletion of fish stocks, and scarcity of fresh water. LÄS MER

  5. 5. Ethical Issues in the Adoption and Implementation of Vision Zero Policies in Road Safety

    Författare :Henok Girma Abebe; Karin Edvardsson Björnberg; Sven Ove Hansson; Matts-Åke Belin; Elin Palm; KTH; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Ethics; Equity; Road Safety; Vision Zero; Responsibility; Systems Thinking; Risk; Drivin; Philosophy; Filosofi;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to analyze ethical issues in the adoption and implementation of Vision Zero policies. The first article analyses criticisms against Vision Zero goals and measures promoted to reach them. We identify and assess “moral”, “operational”, and “rationality-based” arguments against Vision Zero. LÄS MER