Sökning: "ämnesdidaktik fysik doktorsavhandling"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden ämnesdidaktik fysik doktorsavhandling.

  1. 1. Two dimensions of student ownership of learning during small-group work with miniprojects and context rich problems in physics

    Författare :Margareta Enghag; Hans Niedderer; Peter Gustafsson; Jonte Bernhard; Phil Scott; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ownership of learning; exploratory talks; physics learning; context rich problems; miniprojects; Naturvetenskapernas och teknikens didaktik; fysikdidaktik; Ämnesdidaktik; Subject Didactics; Physics; Fysik; NATURAL SCIENCES; Naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : In this thesis the theoretical framework student ownership of learning (SOL) is developed both theoretically and with qualitative research, based on studies of small-group work in physics with miniprojects and context rich problems. Ownership is finally defined as actions of choice and control, i.e. LÄS MER

  2. 2. Fysik, lärande samtal och genus. : En studie av gymnasieelevers gruppdiskussioner i fysik

    Författare :Karin Due; Sylvia Benckert; Britt-Marie Berge; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; physics education; science education; gender; group discussions; upper secondary school; sociocultural theory; discourse analysis; images of physics; Fysikdidaktik; naturvetenskapernas didaktik; genus; gruppdiskussioner; gymnasieskolan; sociokulturell teori; diskursanalys; föreställningar om fysik; lärande; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis investigates how students in upper secondary school solve problems and discuss physics in small groups. The study examines how gender, knowledge in physics and the image of the subject physics are constructed in the students’ conversation and how these processes are related to each other. LÄS MER

  3. 3. Enligt fysiken eller enligt mig själv? : Gymnasieelever, fysiken och grundantaganden om världen

    Författare :Lena Hansson; Andreas Redfors; Per-Olof Wickman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; worldview; presuppositions; science; physics; nature of science; upper secondary students; Världsbild; grundantaganden; naturvetenskap; fysik; naturvetenskapens natur; gymnasieelever; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras elevers grundantaganden om världen, samt de grundantaganden som eleverna förknippar med fysiken. Det är utifrån de grundantaganden vi gör om hur världen är beskaffad som vi försöker tolka och förstå nya fenomen och företeelser vi möter, t.ex. i den naturvetenskapliga undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Student activity — a way to improve the conceptual understanding of physics in Lao PDR?

    Författare :Phimpho Luangrath; Sune Pettersson; Oleg Popov; Bertil Sundqvist; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mechanics concept; Group discussion; Problem solving strategy; alternative concepts; context.; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of physics; fysikdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis reports about Laotian students’ understanding of the concepts of mechanics, and students’ activities when solving physics problems in groups. Totally, more than 1,000 first year university students from three universities in Laos have been tested using two versions of the Force Concept Inventory (FCI) over a period of three years. LÄS MER

  5. 5. The role of practical work in physics education in Lao PDR

    Författare :Thongloon Vilaythong; Sune Pettersson; Oleg Popov; Bertil Sundqvist; Ogawa Masakata; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cultural-Historical Activity Theory; laboratory work; Laos; pendulum experiment; physics curriculum; physics education research; practical activities; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of physics; fysikdidaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to get a better understanding of the role of practical work in physics education in the Lao People’s Democratic Republic (Lao PDR). The Lao PDR is one of least developed countries in the world with a weak base for science, and poor market opportunities for science graduates. LÄS MER